fel storlek

det har varit kalas sen sist
lilla Mathilda är numera två härliga år
 
värme har vi också fått
så det nästan svämmar över
det gör att det mesta i trädgården
"mognar" just nu o jag har jämt upp med att hinna med
jag plockar hallon varje morgon
jag har plockat av svarta vinbärsbusken vi planterade förra året
o den gav nästan 4 liter trots sin litenhet 
hur skall den inte leverera när den är fullvuxen
jag skördar morötter förväller o fryser in
 
squash säljer jag på Loppisen
då de levererar mer än vi hinner förbruka
 
listan kan göras lång nu på vad jag skördar
men kan väl säga att vi är självsörjande för tillfället
vad det gäller färska örter, grönsaker o potatis
 
 
vi har varit på Smedjan i fredagskväll också
det var Sommarbuffe med underhållning av Svenne Rubins
en riktigt trevlig tillställning,
med ett buffe´bord som liknade ett julbord
då det dignade av godsaker på det
 
en riktigt riktigt trevlig kväll
sånt där behövs både för bygden o för själen
att plocka fram som gott o varmt minne en mörk Novemberdag
 
det är märkligt förresten att ha gått ner nästan 20 kilo
o ändå inte se den numera lilla kroppen jag har
för när jag ser min spegelbild 
ser jag ändå en tjock o överviktig tant
jag vet att jag väger mycket mindre
o kläderna hänger som trasor
men jag ser det inte
en skum känsla
 
fortfarande går jag till storlek XL
när jag tittar på kläder
trots att jag numera platsar i en 38
 
 
jaja, det ger sig
kanske fattar både ögonen o hjärnan
så småningom att den där numera lilla rynkiga damen
i spegelbilden är jag
 
har jag inte större problem att fundera på
kan jag gott gå där bland fel storlekar i affären
för det blir ju billigt då
eftersom inget riktigt passar 
inte ens skorna får jag till det med
då även fötterna kräver mindre storlek 
det verkar som om hela jag har fel storlek numera
 
 
frid Irene
 
 
 

Kommentera inlägget här :