äntligen riktigt varmt o gott

vi har varit till veterinären Casper o jag
vilket var ett dramatiskt möte enligt Casper
som spelade ut hela sitt register som Drama-queen
att vi satt fint i väntrummet o nyfiket väntade på vår tur
det glömde han så fort han fattat galoppen
"shit, vi är hos veterinären igen" 
sen "grät" eller gallskrek han oavbrutet
hur nu en Ultraljudsundersökning kan göra "så ont" fniss
men "där bak" kan jag hålla med om
att det kan vara ogjort att undersöka, sånt är aldrig trevligt
blodprovet på frambenet var dock snabbt avklarat
o ganska så tyst också,
tror inte han hann fatta vad som hände där
 
 
men nu är han undersökt efter konstens alla regler
o vi väntar på att alla provsvaren skall komma
så får vi se om vi blir nåt klokare på 
varför den snart 12 årige hunden helt tappat stinget
 
 
på måndag får vi veta mera
under tiden äter han lite medicin för mage
o för att han analsäckar inte var helt ok denna gång heller
 
 
jag däremot har inte tappat nåt sting
nu jäsiken är vi igång igen med styrketräningen
så skönt o så välbehövligt för en gammal dams kropp
 
 
o som ni vet cyklar jag också numera 
minst ett par gånger per vecka
hinner inte så mycket mer
 
 
då det är Qigong på måndag morgon
styrketräning på tisdag
cykling på onsdag
styrketräning på torsdag
cykling på fredag
lördag är det marknad på bruket
o Loppisen är öppen hela eftermiddagen
söndag är brukligen en vilodag
men det har hänt att jag jobbat på cafeét då
vilket är så vansinnigt roligt att jag inte kan tacka nej
trots att jag har öppet på Loppisen också på eftermiddagen
 
 
numera äter vi egenodlat allt mer o mer
så gott det är att plocka in direkt från landena
för att tillaga o äta sedan
 
 
Stefan håller nog på att äta sig trött på Squashgratäng just nu
även om jag varierar innehållet i både smak o kryddväg
men som de levererar mina fantastiska squashplantor
grannen har fått ett gäng
o nu till helgen säljer jag ut några på min Loppis också
vi hinner helt enkelt inte förbruka alla
detta trots att vi även grillar dem penslade med olivolja
o med en touch av flingsalt innan servering
 
 
just nu är vi helt sålda på att grilla färsk lök
har ju satt både Pärllök, Rödlök o vanlig Gullök i år
att grilla dem blir så vansinnigt gott
att det förmodligen inte kommer att bli nån lök över
att ta in o spara till hösten
 
min stora stolthet i år är mina morötter
i år har jag lyckats totalt med dem
varken morotsflugor eller annat oknytt har flyttat in i dem
 
 
vackra blommor har jag också även i år
det är en bra sommar för odlande tydligen
 
eller det är en bra sommar överhuvudtaget
jag har fått ett helt nytt liv
numera har jag också lyckats släppa ångesten över att
"tänk om fatiguen, alla tråkiga symtom o migränen" dyker upp igen
nu lever jag fullt ut, pratar, skrattar o bara mår bra
 
att gå ned lite över 19 kilo till dags dato
var för mig en ouppnåerlig dröm för 7 månder sedan
att slippa klådan på kroppen
trodde jag var en omöjlighet
att komma ur hjärntrötthetsdimman
fanns inte på världskartan
att orka träna regelbundet var en utopi
att få må så gott som jag gör just nu
har jag inte ens vågat önska mig
eller ens nuddat vid i tanken
bara för att inte bli besviken
 
men nu är jag här
glad, stark o modig
säger nån åt mig att hoppa så gör jag det 
för 7 månader sedan orkade/vågade jag inte ens tacka ja
till sånt som låg framåt i tid 
då jag inte visste hur dagsformen skulle vara den dagen
nu funderar jag inte ens
hoppar utan att tveka
 
tänk sån skillnad lite kostomläggning, viktminskning
träning, D-vitamin, Zink o Magnesium samt LDN kan göra
 
är så ödmjuk och tacksam
för jag vet att allt detta kan vara bara till "låns"
men under tiden njuter o lever jag fullt ut
 
 
för imorgon skall jag ta farväl av en vän
hennes liv slocknade på en sekund
så följ devisen här ovan
o njut av livet var sekund
 
Namaste !
 
frid Irene
 

Kommentarer :

#1: ina

Men lilla gubben, hoppas nu provsvaret inte visar på något besvärligt <3 Jisses vad du håller igång, jag är sååå imponerad och avundsjuk på ett positivt sätt. Inspirerande! Verkligen!

Svar: Han har lite artros o nåt med sköldkörteln men inte värre än att vi kan medicinera 😊 så nu hoppas vi han kan hänga med några år till. Ja du jag har haft min bästa sommar på väldigt länge om inte någonsin, är så tacksam o spränger massor av barriärer jag inte trodde var möjliga ! Kram
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :