vackra Stjärnsund

idag är det redan torsdag
jag har totalt glömt bort bloggen denna vecka
förlåt,
 
 
i tisdags
skulle nån från Elitfönster komma vid 8.tiden på morgonen
o byta ut fönstret i vår altandörr
då det visat sig att treglaset inte håller tätt
(därav ränderna i fönstret)
alltså, halv tio dök det upp två trötta gubbar (min ålder =)
de bad om att få återkomma då det var 22 grader kallt
 
 
de lämnade fönsterkasetten kvar
o lovade återkomma till våren !! 
o då kommer de även byta ut sovrumsfönstret 
som visat sig lida av precis samma fel
tur att det är ett Garanti-fel,
skulle blivit grymt dyrt annars
 
 
men inte en ursäkt att de var sena 
eller fundering på att de kanske borde kollat med mig 
innan de for iväg från Gävle (ca 7,5 mil)
vad vi hade för temperatur hos oss
de hade ju bara behövt skicka ett sms o fråga
 
behöver jag säga
att det var inte bara värdret som var frostigt
när de äntligen dök upp
hundarna var vid det laget grymt otåliga
de hade ju inte fått sin morgonrunda ännu
bara för att de inte behagade komma i tid
eller ens höra av sig om ändrad ankomsttid
jag skulle dessutom iväg kl 12
till Hedemora o lämna in Volvon på service
 
Suck.. dåligt ! enligt mig, mycket dåligt
nu får vi hoppas att "våren" är mars-april
men med deras tidsbegrepp oroar jag mig lite
 
nog om det
 
 
morgonrundorna föresten är en orgie i skönhet
vi har mötts av den uppgående solen
varje morgon denna vecka
jag kan inte annat än njuta o bara älska platsen vi bor på
Stjärnsund är en pärla, sommar som vinter
sen att det är lite för kallt
kompenseras av skönheten jag möts av
 
 
kylan har också gjort det svårt för våra stannfåglar
så jag handlade 1 kg späck till dem
det mumsas det frekvent på om dagarna nu
mata gärna fåglarna med frön om du har möjlighet 
o väldigt gärna med fett som, späck, osaltat smör eller kokosfett
de behöver all energi de kan få just nu
 
 
energi ja, igår tränade jag igen på Vasahallen
idag vaknade jag darrande o energilös
med vänster sida bortdomnad igen
 
men skam den som ger sig
efter en iskall promenad runt Klacken m vovvarna
vaknade både jag o kroppen till igen
domningarna kvarstår dock
nåt jag tror är "ofarligt" men grymt obehagligt
så jag fortsätter bita ihop några träningspass till
o hoppas det ger sig eller åtminstone känns bättre
 
jag vill ju detta så gärna
o nu blir det nog Yoga på sömdagskvällar också
skall man försöka få fart på trötta motsträviga kroppen
är det lika bra att gå "All in"
 
fast först vilar vi lite 
för det är vi i alla fall riktigt bra på
o nåt vi verkligen kan
 
 
 
Frid Irene
 
 
 

Kommentarer :

#1: Nilla

Usch, vilken dålig stil av fönstergubbarna. Förstår att du blev irriterad. Kram

Svar: Ja, men nu har jag lagt det bakom mig o ser fram emot deras "vår-besök" 😊 kram tillbaka
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :