oövervinnerlig

helgens besök av Staffan o lille Simon
var en trevlig tillställning
vi hade sån tur med vädret så det var helt osannolikt
 
Staffan hade nya skidor med sig
som han måste ut o testa,
bland mycken annan aktivitet,
för säkerhets skull med pannlampa på huvudet
man visste ju inte hur många varv det skulle bli i spåret
kan säga att han hann hem innan mörkret slog till ordentligt
 
 
men vackra bilder från spåret tog han
 
 
det var en trevlig helg med tre generationer "Fjäsar" 
som är namnet alla "Anderssons släktingar"
går under i Långshyttan
 
 
jag fick ingen träningsvärk efter Fredagens träningspass
däremot retade jag igång "nåt"
som gjort att jag haft "sockerdricka" i hela vänster sida sedan lördag
vänstern är ju min "dåliga" sida annars också
den svaga länken, jag dras med
 
dock tror jag det är ofarligt
o fortsätter glatt att träna ett tag
på Onsdag em är det dags igen =)
 
idag Måndag morgon var det ett lugnare pass
då var det Chi Gong igen, som jag blivit helt frälst i
så rogivande, avslappnande o glädjefyllt
älskar den formen av "energi-intag"
 
 
efter den o fika hos väninnan
lockade det vackra vädret
ut hundarna o mig på sjön
bortser från min "is-rädsla" o far iväg med vindens fart
hundarna får vara lösa o springa av sig
 
det är oerhört befriande att våga
o att övervinna sig själv
det stärker allt i min kropp o själ
jag känner mig både modig o oövervinnerlig
efter ett sådant pass
 
 
efter att ha kört på med "full gas" hela dagen
gick luften ur mig vi halv fyra snåret
därför en liten uppdatering här
 
men jag har haft en underbar dag
så det känns helt OK ändå
 
livet när det är som bäst
solsken, vita vidder o "mörkret" instängt i garderoben
 
som sagt
just idag känner jag mig oövervinnerlig
 
får hoppas att inte
Högmod går före fall, bara
 
Frid, kärlek o innerlig glädje
Irene
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :