Humor

Vad har då hänt sen sist
tränade i torsdags  
vilket gick alldeles utmärkt 


Som vanligt hade vi ärenden att uträtta 
Vilket var nytvättade mattor att hämta,
handla lite nya behåar, 
tanka bilen full med diesel.
Sen bråttom hem då jag väntade in
äldste sonen m familj
Så härligt när de kommer upp över dagen på spontan besök



Vi åkte spark
vi lekte, vi åt gott, vi pratade o skrattade
Eller nåja, de små barnen lekte


Min helt fantastiska sonhustru klippte mig, hon är frisör 
men utbildar sig just nu till frisörlärare



för första gången vågade jag mig på en riktigt kort frisyr 
bara älskar sen !!
Trots att den tog fram min äkta hårfärg 
vilket visade sig vara i nyansen grått 
nåt jag också tokgillar 


Idag fredag
bjöd jag Stefan på "Ätt'ä jobbä mat"
på Herrgården
jag åt en god ryggbiff medan Stefan tog pyttipanna 
efter en jobbig vecka "vilar" nu Stefan i soffan 
medan jag kollar på Skavlan o sippar på en Cola Zero
jag som avskyr lightprodukter eller saker sötade med "konstgjort" socker
men både igår o idag har mitt crave efter nåt "gott" varit mig övermäktigt
Så jag gav efter o syndade lite
 Nu väntar en ledig vecka
som jag hoppas bjuder på fint väder
o mycket utetid på isen
med hundar o make 
en make som har precis denna humor
vilket jag för de mesta uppskattar


Frid Irene 

 


Kommentarer :

#1: Nilla

Så mysigt och du blev jättesnygg.

Svar: Tack 😊
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :