grå Måndag

det finns bra dagar o bättre dagar
idag var det ingen av dem
"tröttheten" hälsade på i sin allra värsta form
den där förlamande tröttheten alltså
inte allmänt trött utan totalt hjärndöd o utslagen
 
tur då att det är dags för träning i morgon
kanske sätter det fart på
Endorfiner, Seroteniner, Dopaminer o övriga MåBra-hormoner
 
Hormonerna reglerar ju ämnesomsättningen och immunförsvaret,
förbränning av fett, musklernas tillväxt m.m.
Hormonerna är därför en central kommunikationsbärare
av stora mått för bra hälsa...
 
Ja jösses, tänk att en gammal krasslig dam
kan nästan längta sig fördärvad till Gymmet
så nån av "trivsel-hormonerna" måste ju jag fått fart på
 
 
helgen som gått
har präglats av gråväder o allmän tristess
o idag när vi vaknade till liv
var det snöfritt o allmänt ruskväder ute trots början av Februari
det tom spöregnade ett tag idag
så att ha en slow motion-dag passade ganska bra
var i alla fall iväg på QiGong i morse
vilket jag inte missar så länge jag är på fötterna
 
 
fötterna är jag rädd om
o de får den bästa vård jag kan ge dem
fotbad, olja o nagelvård är nåt jag ofta prioriterar
i Lördags fixade jag till mig lite inför Mellodifestivals-cirkusen
som börjat igen o som jag inte vill missa
Casper o jag förvisades till Gästrummet naturligtvis
men det gjorde oss inget,
 
 
 
vi njöt o trivdes i varandras sällskap
till ackompanjemang av bl.a Samir o Viktor, fniss
desssutom tillsammans i soffan kvällen till ära
 
 
 
 
 
nu återstår inte så mycket av dagen
jag väntar på Farmen o Husdrömmar
innan vertikalläge för natten intas 
 
en grå måndag är strax slut o jag är slut
så det passar ju bra
 
Frid Irene
 
 

Kommentera inlägget här :