golvad

 
inser att jag nog har den nöjdaste hackspetten
på hela Klacken
den kommer varje dag o sveper en liten talgboll
vilket börjat synas på dess rondör över magen
jag gillar den trots dess glupskhet o temprament
för den är otroligt vacker o speciell
 
 
träningen går bra o vi har hittills inte missat ett enda pass
sedan vi började i mitten av Januari
trots att det är tungt ibland 
o det tar emot att packa sig iväg
som idag tex. då jag är helt ur slag
men har tränat ändå o känner mig grymt nöjd
trots att det golvade mig TOTALT vid hemkomsten
 
 
jag kämpar på med Glutenfritt o sockerfritt
det går riktigt bra nu
börjar få kläm på det där nya sättet att baka
o sockersött saknar jag inte alls numera
visst kan jag väl vilja ha nåt gott till kaffet
men då vispar jag lite grädde o tar som topping på koppen
o tänk det räcker som njutning
eller bara det att fika tillsammans kan också räcka
jag har fått en släng av städmani
besticklådor diskas, besticken putsas, knivar vässas
sånt brukar betyda att våren är på ingång
jag brukar drabbas av den sjukan då
när ljuset återvänder o solens strålar obönhörligen avslöjar ALLT
 
 
 
jag har tom. tvättat min tygkassar
jag bär hem veckans matvaror i
så nu är de rena o fräscha igen
får jag bara tillbaka orken igen som just nu flytt sin kos
så kommer huset vara skinande blankt
o allt rent o doftande nytvättat lagom till det är dags
att äntra trädgården o väcka den
 
 
vi tar en runda på Grycken varje dag
jag på spark o hundarna lyckligt lösa o fria
 
 
här har de spanat in kompisarna från Stationsallen
o i nästa sekund har de vänt o sprungit dem till mötes
 
 
dagarna kommer o dagarna går
jag älskar dem oavsett hur jag mår
 
 
frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Nilla

Så härligt med lite vårstäd. Skulle behövas här också ;-) Kram

skriven
#2: Viktor

Du är duktig som håller i träningen!
Fortsätt bara att kämpa så blir detta nog bra ska du se :D

Svar: Ja jag är ju inte den som ger upp, dessutom är vi två som peppar varandra, det är jättebra, man vill ju inte vara en svikare 😉 kram
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :