äntligen fredag, eller nåt

skönt med en stundande helg, javisst
men yrseln jag dragit på mig hade jag klarat mig utan
kännt av den några dagar,
tom så jag vaknat "sjösjuk" ett par nätter nu
bara för att konstatera att den slagit ut i full blom idag
 
därför skönt att det är fredag o Stefan blir ledig
o kan ta hand om vovvarna
promenaden i morse var allt annat än angenäm
o enkel att utföra med gungfly under fötterna
 
dessutom i fullt snöväder
vilket inte underlättade då man inte såg underlaget
o därmed också ishalkan
allt gick dock bra om än på dubbelt så lång tid
mot vanliga "friskare" morgonpromenader
 
vi har på ett par dagar gått från "nästan vår"
till full vinter igen o mer verkar det komma
 
vi var först ut idag på vägen trots sen utgång
Stjärnsundborna vet att hålla sig inne o hemma
när underlaget är osäkert o ishalt
 
som vanligt hade jag en som ville gå hem
efter att ha uträttat Nr 2......
o en som längtar ut på långpromenad
o avskyr när storebror håller på o krånglar
för han är ju livrädd att matte också ändrar sig
o vänder hemåt igen
 
 
måste nog säga att  jag gillar snön mycket mer
än grådasket tidigare o lervällingen på vägen
så för mig får gärna snön komma för att stanna ännu ett tag
det är ju bara Februari, gu´bevars
 
 
trots det har jag drabbats av lite vårkänning
o köpt lite blommor 
har "snöat in" helt på Limefärgade just nu
jag som inte ens riktigt tycker om den färgen
 
 
Orkideérna hade jag tidigare
o det är faktiskt de som inspirerat mig
 
 
i köksfönstret ståtar dock vita blommor numera
då jag föll pladask för dessa som jag inte ens vet vad det är
men passar så bra i mina fönster, doftar gott gör de också
 
 
jag bakar hårt fröbröd idag (för recept klicka här)
så gott så jag kan äta mig fördärvad av det med massor av Bregott på
 
 
fatta hur gott det var till Fisksoppan jag trollade ihop till lunchen
jag försöker ju äta lite kolhydrater o noll socker/gluten numera
o hoppas att nån gång i framtiden det skall ge resultat på mitt
nu alldeles för rundhylta midjemått
 
 
ja det var väl allt för idag
till er som undrar så tränar vi på
o märker resultat för varje gång nu
så vansinnigt roligt,
hoppas bara inte yrseln sätter käppar i hjulet nu
 
livet i Stjärnsund är behagligt o trivsamt
jag har helt o hållet landat här
älskar huset o omgivningen
mår så gott av den vackra miljön o den trevliga andan
jag tror eller vet
att det är mycket därför 
jag mår så mycket bättre i kroppen
att tröttheten o yrseln är på besök igen
skyller jag på den underliga vintern vi har
men hoppas att D-vitaminerna jag fått
skall ge resultat på även det
 
 
avslutar dagen med mitt livsmotto
har alltid sagt till barnen eller till dem som "vill ge igen"
att ni behöver inte hämnas på någon
det ser ödet eller om man hellre vill tro på Karma
till att fixa
ingen kommer undan
 
så se tiden an o förlåt dem som inte förstår bättre
de får sin beskärda del de också
var så säker
 
Karma
 
Irene
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: ina

Så söta hundar Du har, och lite roliga som har olika viljor :)
Härligt med blommor, kanske vårlängtan som väcker en lust till en ny färg som piggar upp lite :)
Ha en fin helg

Svar: Ja älskar faktiskt den mjuka Limegröna färgen, det trodde jag inte jag skulle göra faktiskt. Blommor är ett måste för ett trivsamt hem 😃 kram
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :