vilken dag....

har inte ens varit utanför dörren
förmiddagen gick i sengångarens tecken
o innan jag visste ordet av o ens kommit ur nattsärken
var det dags att göra lunch
 
tänkte väl att efter lite mat i magen
så skall jag ta mig till "kiorren" eller vår Lanthandel
för att köpa Kokos,
då jag bestämt mig för att baka Kokostoppar
till en av sönerna som kommer hem
en snabbis på Herrgårdens Julbord på söndag
 
Kokostoppar är en en återkommande tradition,
då han är väldigt förtjust i just sådana
o det brukar vara min julklapp till honom =)
 
tror ni jag kom iväg
inte då,
jag lade mig på soffan helt utslagen av magknip
åt Isterband till lunch, det gillade inte magen min
 
nåja hittade några trevliga TV program
så det gick väl ingen nöd på mig
men visst så här med facit i hand
känns det lite som en förlorad dag
 
men nu mår jag bra igen o laddar inför jobb lördag o söndag
det är ju de två sista julborden på Herrgården denna helg
o glöggen skall serveras hett o god
tillsammans med Annas pepparkakor
 
sen gör jag helg o Välkomnar Julen 2016
 
 
Frid Irene
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :