vardag igen

 
träningstisdag började nya veckan med
nu har vi snart styrketränat ett helt år regelbundet
Eva P o jag, det är vi lite stolta över
 
 
men efter Trettonhelgen tänker vi dock byta gym
eftersom vi är lite nyfiken på hur andra fungerar
vi kommer att åka till Långshyttans Atletklubb o träna hädanefter
det skall bli jättekul att testa nåt nytt 
 
 
jag har gjort nån/några glad idag
vilket är ett av mina livs-måtton
 
 
jag gav bort ett gäng beg. CD-skivor
till en som ville hänga dem i trädgården
han blev jätteglad o jag blev av med dem
en win-win situation med andra ord
 
jag har aktiverat vovvarna som blir sååå ledsna
när jag lämnar dem en liten stund för träningen
 
jag har gett fåglarna supergodis i form av skalade solrosfrön o jordnötter
det tyckte jag de var värda i det häftiga blåsvädret vi drabbats av
 
jag har handlat hem massor av gott att äta
till yngste sonen o hans sambo
som kommer hem imorgon
 
jag har köpt en stock billigt snus till mannen min
dessutom köpte jag hans 60-års presenter
men dessa får han först när vi är i Sälen o gottar oss
 
 
jag har dock tyvärr smutsat ner nytvättade bilen
eftersom det snöade inatt o de hade saltat vägarna in till stan
så blev det både blött, smutsigt o kletigt
 
så jag har inte varit helt igenom "snäll"
men det var absolut inte meningen
 
nåja, dagen har varit bra
jag mår bra om än är trött i både kropp o själ
vilket jag skyller på mörkret
 
 
däremot kan jag inte skylla mina flagnande naglar på det
jag skall dock gå på Apoteket o köpa Kalcium o Kisel på torsdag
Magnesium äter jag redan sedan många år
eftersom jag läste mig till att det är brist på det vid just sköra naglar
sedan måste jag nog se till att dricka ordentligt
det är jag dålig på numera då jag alltid är frusen
o tycker det är "kallt" att dricka
för kaffe det räknas ju inte som vätska i just dessa sammanhang
 
  • Sköra, fransiga eller kluvna: brist på kalcium, kisel, magnesium.
  • Även tecken på att man får i sig för lite vätska.
 
okej, det var nog allt för idag
hoppas ni haft en lika bra dag som jag
känner er nöjda med julen som varit
mår gott o är tacksam över livet 
 
 
Fridens Irene
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :