så här är det

i onsdags storstädade jag huset
vi skulle ju få Karlskrona-besök mot kvällningen
jag är ju lite telefonnörd
så naturligtvis har jag Hitta vänner appen
den gillar jag då man kan följa resan
som de väntade gästerna gör
vilket är helt perfekt då man kan laga mat o passa in tiden till det 
 
på bilden svänger de in på sista lilla biten mot vackra Stjärnsund
då har de 9 km kvar hem till oss =) 
 
 
 
 
vi hade planerat gå på Midvinterstämman på Herrgården
men gästerna var lite sena så vi stannade hemma o myste istället
 
som vanligt blev det kortspel
o riktigt sena natten innan vi kom i säng
 
så 
 
jag sov över träningspasset på Vasahallen dagen efter
stackars väninnan fick åka själv
så, sådan kompis är jag =( 
 
appropå åka
 
 
det var perfekta förhållanden för långfärdsskridsko
så maken o yngste sonen for iväg som virvelvindar
medan Viktors söta flickvänn Angelica o jag
tog det försiktigare med en spark o dubbskors vända på Grycken
tänk så bra Ice-bug skor är till sånt här
bara älskar o klarar mig inte utan dem
 
 
på eftermiddagen stod Kupolen på Angelicas önskelista
klart hon skulle få se det
så vi for dit o trot eller ej
jag hade spenders byxorna på mig
handlade så betalkortet glödde
 
 
 
Stefan fick sina hett efterlängtade nya
Långfärdsskridskor, samt nya långfärdsstavar o en sprillans ny livlina
nu är han snart till fullo utrustad för vinterisarna här omkring
 
jag kom över varma sköna vinterskor o lite träningskläder
så nu måste jag fortsätta träna även nästa år =)
 
idag fredag
var ännu en skridskodag för männen
medan Angelica o jag åkte mot Hofors
för att handla lite mat o åka på sightseeing
 
lite dramatik blev det för grabbarna,
då en i "gänget" som åkte iväg,
de var fyra som drog ut på isen,
skar igenom isen i en råk, tur som så fanns det dubbel-is
så hon föll bara ner ca. en halv meter men blev ju både blöt o chockad
 
en liten varning om att man skall vara försiktig på isarna
ha räddnignskit med sig o helst alltid åka tillsammans
 
 
nu skall vi alla strax gå ner till Luddegropen (vår badplats)
o skicka upp mina inköpta Khom Loy lyktor
det ser jag fram emot 
bilder kommer senare i bloggen
 
för imorgon vågar vi oss nog inte ut
då vi har paniskt rädda hundar för just
det Nyårsfirandet brukar ha med sig,
nämligen dessa satans fyrverkerier
 
 
Frid Irene
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :