Khom Loy, ja naturligtvis !! NOBBA fyrverkerier !!

 
för ett par dagar sedan hade vi denna underbara utsikt
idag har vi samma utsikt, men inte alls lika vacker
 
 
nåja, än hinner det komma snö till julaftonen
sån där fin snö som man bara ser på TV
där stora flingor dalar sakta ner o allt är som i en saga
 
 
dagen som gått har präglats av min oerhörda trötthet
o möjligen ryggskott eller vad det är för oknytt jag dragit på mig
har så förbenat ont i ryggen så jag vill bara gråta
men städat o putsat öppna spisen ren från sot, har jag i alla fall
det är ju i alla fall jul o då skall allt i huset vara städat
nu är det klart o jag bara njuter av det
imorgon skall jag bara handla det "sista" o träna om ryggen tillåter
sen jäklar anamma är det Jul
 
 
mina miljövänliga Khom Loy lyktor har kommit också
de skall jag skicka upp på Nyårsaftonen 
som ett tyst o magnifikt "statement" 
att man INTE skall använda fyrverkerier i nån form
det har jag avhandlat flera gånger tidigare här
så i det vet ni min ståndpunkt
 
 
det är ju bland annat den här lille krabaten jag värnar om
 
 
billigt blir det också då kartongen med 8st. bara kostade 180 kr
ingen miljöförstöring alls då de är helt biologiskt nedbrytbara
o helt utan ståltråd eller annat onedbrytbart
ta bara reda på vad som gäller i din kommun
för det kan vara samma regler som för fyrverkerier
att man behöver tillstånd
 
nog om det
nu är alla Julklappar fixade o klara
maten jag skall göra i år är färdig o ligger i frysen
huset är juligt o rent
 
bara jag som skulle behöva massor av energi o glädje i kroppen
vi måste haft inbrott eller energitjuvar hemmavid
där de tog just dessa saker med sig
för det finns absolut  NOLL av båda delarna
 
skall bli så härligt att få träffa två av barnen m familjer nu till jul
kanske är det det som fattas mig
för de andra två får jag ju klara mig utan i år
då en av dem, med familj tillbringar julen i Hua Hin, Thailand
o den yngste klippt navelsträngen
o firar tillsammans med sin flickväns familj i år i Karlskrona
 
trots att jag tagit det så lugnt
inte pressat mig eller stressat mig inför julen
bara jobbat vid fyra julbord i år
kommit igång med träningen igen
vill kroppen inte alls starta
o endorfinerna, ja de har helt har flugit sin kos
så tur det vände idag kl 11.44
nu är det snart slut på mörka dagar för idag VÄNDE det !
 
så nu kan allt bara bli BÄTTRE !
 
 
 
Frid Irene
 
 
 

Kommentera inlägget här :