herrgårdsliv

 
idag var det näst sista julbordet på Herrgården
jag jobbade som vanligt som glöggvärdinna
 
 
lika trevligt varje gång med dessa möten
med förväntansfulla glada trevliga människor
 
 
det är en fröjd att åka till jobbet
o komma till dessa vackra omgivningar
 
 
Herrgården består ju av ett flertal vackra byggnader
entren in till huvudbyggnaden går inte heller av för hackor
 
 
lilla Herrgården ser jag från mitt pentry
där jag huserar o fixar i ordning inför glöggbordet
det huset tycker jag bäst om av alla husen
så oerhört vackert o stilfullt
så jag har svårt att se mig mätt på det
 
 
innan jag for ner till jobbet var jag in på "kiorren"
eller lanthandeln som jag gärna kallar den
för att hämta ut paket o handla lite
hittade detta roliga initiativ av "handlarn"
just sånt här livar upp mig o gör mig hjärte-glad
 
 
nu har jag gjort kväller i lilla huset
vi har ätit en lättare kvällsmat idag
 
 
eftersom vi skall äta Julbord i morgon igen
nån måtta på frosserierna får det lov att vara
jag jobbar som vanligt lite först
sedan ansluter jag mig också till sällskapet
som jag bjudit in imorgon
 
 
ha en fantastisk fjärde advent
njut av livet
o har någon som du möter glömt sitt leende 
- ge honom ditt
 
 
underbara Casper visar matte sin kärlek
gör så ni också mot dem ni älskar o tycker om
 
Värme o kärlek // Irene
 
 

Kommentera inlägget här :