livet levererar

massor har hänt sen sist
 
jag har varit ner till dottern i Bålsta
o hämtat hem det sista lasset till sommarloppisen
 
 
i lånad släpvagn o med stödbenet ouppdraget
eller det var ouppdraget en liten bit innan jag fattade galoppen
 
 
men allt gick bra o det var Guds försyn att jag fick låna en täckt vagn 
då det ösregnade hela vägen hem från Bålsta
 
 
 
vi tränar på Eva P o jag
o nu börjar vi märka resultat
 
 
ja, inga stora muskler eller så
men vi kan göra fler repetitioner o öka vikterna
så kul o faktiskt vanebildande, vilket jag aldrig trott på
 
 
jag har gått ner 11 kilo sedan 1 januari
nåt jag är både stolt o jublande glad över
o jag har nog aldrig mått så bra som jag gör nu
livet leverar verkligen
nu har jag tom slutat oroa mig över om jag tar i för mycket
o kanske drar på mig nåt "negativt"
 
 
jag vi har varit på Blomsterafton på Österby bygdegård
jag hade den högst ovanliga turen att vinna på 2 av mina 3 lotter
det var en mycket trevlig kväll o välbesökt som vanligt
 
jag har hjälpt till på Loppisen i Långshyttan
då min Loppisväninna lyckats bryta fotleden på tre ställen !
visserligen bara tre timmar tre gånger i veckan
men för mig är det Eoner av tid o lyckan är obeskrivlig
över att jag orkar o kan !!
 
jag har gjort nån lycklig 
genom att skicka ett litet "inflyttningspaket/Grattis till nya jobbet"
4 muggar Mon Ami gjorde söta Hannas dag
o mitt hjärta o själ mådde så gott över det
 
 
sotaren Peter G. har varit på besök
 
gjort Brandbesiktning o sotat kaminen
det var dags som synes
 
 
jag som inte tycker det händer nåt
inser när jag uppdaterar 
att faktiskt nästan varje dag levererar nåt nytt
kanske får det fart på skrivklådan igen
som just nu ligger djupt gömd i själen
 
 
möjligen hittar jag inspirationen nere vid Gryckens strand
där vi går varje morgon vovvarna o jag
det spelar ingen roll hur många gånger jag går den rundan
jag upptäcker nåt nytt eller ser nåt nytt varje gång
det finns inget som slår denna utsikt
o energin är på topp när man kommer hem
 
 
just nu befinner jag mig mesta vakentiden i garaget
då jag har MASSOR att packa upp inför Sommarloppisen
synd bara att det är så kallt,
idag när jag kom in hade tom. fötterna domnat av kylan
så nu har jag o mitt hjärta bestämt
att NU ÄR DET SISTA SOMMARLOPPISEN jag har
 
på länken här under kan du klicka
o se utbudet jag har i sommar
dock tidigast på onsdag 27 april
då jag inte kommit riktigt i ordning än
 
nu skall jag ta ett fotbad
tina upp mina domnade fötter
göra Lördag o bara mysa upp mig i TV-soffan
 
Ha´de !!
 
frid Irene
 

Kommentera inlägget här :