födelsedagsbarn

sen sist har Påsken kommit o gått
våren har gjort entré på riktigt
även om isen fortfarande håller sitt grepp
 
 
Stefan har varit både ledig o jobbat
o har börjat jogga regelbundet
jag tränar på o mår bättre o bättre av det
fattar inte att jag överhuvudtaget orkar 
o faktiskt tycker det är skitkul
reslutatet väntar jag med att utvärdera
efter att ha tränat de 6 månader som gymkortet gäller
skall bli riktigt kul att jämföra 1:a o 6 månaders passet i Juli 
 
 
vi har varit till Upplands-Bro o firat barnbarnet Benjamin 4 år
lika trevligt som alltid, vi åt gott pratade o skrattade 
precis som vanligt
 
 
det där med skateboard fattade han direkt
han har en otrolig motorik den ungen
 
 
o idag 1 april fyller min dotter Sofie 45 år
tänk så fort tiden går
nu är hon själv mor till två fantastiska barn
 
 
jag minns det som igår när jag förstod
att efter en vidrigt smärtsam vecka på Sandvikens lasarett
jag skulle få åka vidare till Gävle lasarett
för att föda med kejsarsnitt
trots att beräknad nedkomst låg 7 veckor fram i tid
jag var så otroligt sjuk
o det var ett måste om jag skulle överleva sas det
det var en mardröm för en då 19 årig Irene kan jag säga
jag kan än idag drömma mardrömmar av det
 
 
hon föddes liten som en kråka endast 1980 gram tung
men med en livsvilja utan dess like
hennes tvillingsyskon hade sedan länge gett upp
o därav skapat de problem jag så akut nu led av
men allt gick bra, jag återhämtade mig
kuvösen gjorde sitt för lilla nyfödda Sofie
som nu växte så det knakade
så att efter 14 dagar fick vi gå hem
o på den vägen är det
idag är hon den finaste dotter man kan ha
min kärlek till henne har ingen övre gräns
även om hon är anledningen
till några av mina gråa strån på huvudet
 
men dem bär jag med stolthet o glädje
för hellre några grå strån än ingen dotter
 
 
frid Irene
 
 
 

Kommentera inlägget här :