dags att uppdatera

10 !!! dagar sedan sist jag skrev
vart tar dagarna vägen
o varför får jag inte "ändan ur vagnen"
o skriver några rader dagligen
ja det kan jag inte svara på just nu
lider av skrivångest, noll inspiration
o fruktansvärt dåligt samvete också
 

istället hittar jag mig sittandes med kaffe o korsord
nåt jag är periodare på
o just nu har jag en "period" 
 
men nu skall ni få en 10 dagar lång uppdatering
 
 
jag har äntligen börjat lära mig baka glutenfritt
det mesta har blivit torrt o tråkigt
nu fick jag äntligen till det med lite nötter o goda bär i degen
lyckan är stor o jag äter o njuter varje frukost
 
 
appropå äter
jag äter viktväktarmat numera
har helt skippat Paleo o LCHF
då inget av dessa funkade för mig
äter istället av allt o massor av gott
håller mig mätt o saknar INGET
 
ja äter inte allt då,
då SOCKER är ett Big no no !!
lovat mig själv att hålla mig från godis o annat onyttigt
under hela 2016 o snart är en tredjedel avverkad
tiden går fort fast man har "tråkigt"
för visst känner man sig tråkig
när man ständigt tackar nej till "gott till fikat"
men det som underlättar
är ju att nästan allt är bakat med mjöl
o Gluten måste jag undvika till 100 % resten av livet
om jag o kroppen skall må bra
 
det går alldeles utmärkt att leva sockerfritt
o jag har inte ångrat en dag
att jag bestämde mig för att ge det ett år
för att se vilka hälsovinster det skulle ge 
hittills har VV-mat o socker/fredagsmys-godis fritt
gett minus 9 kilo på vågen
det är en hälsovinst utan dess like för mig
 
nu återstår ytterligare minus 7 kilo 
så har jag nått mitt första delmål
där skall jag vara 23 september i år
då jag fyller 65 år o blir ålderspensionär
 
 
det påmindes jag dessutom om härom dagen
då en inbjudan från PRO kom
o de ville värva mig 
samma dag kom också "Restskatten" 
lika bra att ta allt negativt på en gång
 
 
jag har putsat husets alla fönster
o bytt till sommargardinerna i burspråket
det är så krångligt o tar sån tid
så jag är jättenöjd att det är gjort
 
 
jag har börjat driva upp sommarens grönsaker
det blir tomater, gurka, chili, paprika, lök o blomkål
o kanske nåt mer, spännande värre
 
 
Sommarloppisen är på uppbyggnad också
planerar o planerar för att få plats med allt
men det löser sig, det gör det alltid
skoj skall det bli i alla fall,
men nu är det nog till hundra % sista året
finns det nåt kvar sedan får barnen sälja det själva 
 
 
den vårliga sjöutsikten har vi även i år
så länge inte taxeringsvärdet höjs på grund av detta
ser jag gärna att den blir kvar
öppet vatten är rogivande o ett måste för mig o min själ
 
en själ som just nu åker berg o dalbana
 
 
våren är inte riktigt min tid
 
 
Frid irene
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :