Oro

Gårdagen ägnade vi åt att 
höst-städa i trädgården
det kändes lite vemodigt
eftersom blomsterprakten fortfarande var enorm

Dessutom räddade vi icke vinterhärdiga växter
som Fikon o Olivträd 

som nu fått flytta in i huset
Om de sedan överlever i husvärmen
återstår att se 

Trött men nöjd med dagen 
bjöd jag mig själv på belöning 
i form av ett ångande varmt bubbelbad
innan jag kröp ner i sängen för att försöka sova fram till halv fyra
jag ville ju upp o titta på Blod-månen
eftersom jag troligtvis bara får den här chansen
Det var ett skådespel värt att vara vaken för
o jag är glad jag offrade skönhetssömnen för att se det
Bilder utgår tyvärr .. 
Då de inte blev särskilt bra
Det skulle liksom förta upplevelsen o skönheten i det hela

Idag måndag har mesta tiden ägnats åt att oroa sig för Casper som åter är dålig i magen o väldigt låg


Nej förresten jag oroar mig lite över mitt blodtryck också som jag tycker är i överkant 
Idag på morgonen var det 140/80 
så nu får det bli besök hos distriktsköterskan för några kontroller
så får vi se vart det leder
Hoppas det var falsk alarm
högt blodtryck vill jag inte ha !!



Kanske borde jag oroa mig mer över min klockranka som inte tål frost
o som fortfarande står ute eftersom jag inte har nån bra plats åt den inne 
Men som gjort mig så glad hela sommaren o som jag skulle vilja övervintra 
Jaja det blir väl nån råd med det också
Om den överlever frostvarningsnatten
så skall jag ta tag idet imorgon 


Frid Irene 

Kommentarer :

#1: Nilla

Hoppas att det bara är falskt alarm med blodtrycket <3

skriven

Kommentera inlägget här :