högmod går före fall

jag har plötsligt blivit så ini märgen dödstrött igen
sov middag igår, o det hela tre timmar !!
det är nåt jag vanligtvis aldrig gör
eftersom jag brukar ha svårt att somna om kvällen sedan
men igår var det inte ens förhandlingsbart då jag nästan somnade stående
 
det märkliga var att jag ändå somnade som en klubbad oxe halv elva
o sov till klockan halv tio i morse, elva timmars sömn o ändå dödstrött
 
så idag har jag tagit mig själv i hampan
ringt VC o beställt tid
 
 
eftersom det är en ljuvlig dag
med solsken o stiltje gick vi på promenaden nere vid sjön på förmiddagen
hundarna älskar det, speciellt Casper
som är en nyfiken o äventyrslysten liten gammal hund
det är nåt som kan gå väldigt fel
i kombination med högmod o jaktinstinkt
 
vaddå, Kom hit !! ?
det är ju både fåglar o människor därute
sånt måste kollas upp
 
 
"sluta skratta matte
Kom o hjälp mig !!
det här är inte kul"
 
 
hur i hela fridens dar skall jag ta mig upp på bryggan igen
hjälp mig då !!
sluta fota ... 
 
 
suck, nu är du taskig matte
det är skitkallt i vattnet ju
menar du att jag får skylle mig själv
ser du inte hur ledsen jag känner mig !!
till o med Junior ser bekymrad ut ju !!
 
 
vaddå hoppa !
hoppa själv du..
det är ju både långt o högt upp till bryggan
tänk om jag drattar i i vattnet igen
 
 
här fick jag förbarma mig över den skakande kraken
kliva ner i vattnet o hjälpa honom upp på bryggan
då han vägrade kliva ner i vattnet igen
o det inte gick att ta sig iland på annat sätt än genom att simma
 
så blöta båda två
gick vi sedan raskt hemåt i den ljuvliga höstsolen
imorgon är det 1 oktober o vi har högsommarvärme
kan det vara bättre
jag det skulle vara lite "energi" då
i min så oerhört tunga o trötta kropp 
 
allt är tungt just nu o då menar jag allt
dras med en irriterande gnagande huvudvärk också
så en liten hälsokoll är både välbehövlig o ett måste
kan ju inte skylla allt på hög ålder, övervikt o min "parasit"
 
ibland måste man inse att man kanske behöver 
lite hjälp på traven
nu är ett sådant tillfälle
 
frid Irene
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lena S

Skickar lite energikramar från ett höstvackert Småland.
Hoppas du snart mår bättre. Den där tröttheten är så
jobbig, kan ej förklaras om man inte haft den.
Men du är enorm som kommer ut på hund promenaderna.
Fina bilder på den "badande" hunden.
Ha en skön oktoberhelg
Lena

skriven

Kommentera inlägget här :