road-tripp

det har gått sex dagar sedan jag skrev här
saknat det o ändå inte kommit mig för
 
tröttheten är fortfarande som en tvångströja
den hindrar mig från att vara mig själv
 
men jag har i alla fall varit ut på en liten resa
åkte till dottern i Bålsta på söndaglunch
o möttes av två vackra betong-pållar
varav den ena visade sig vara min
 
 
vi åt gott då dottern grillade
 
vi spelade Fia med knuff
det var jag som hade de blå puttarna
 
 
det lektes med vovvarna det såg Emmy till
 
o naturligtvis spelade stora killen Elliot dataspel 
för hela slanten
 
dagen efter Bålsta besöket åkte jag vidare
till nästa "barn" som bor i grannkommunen Upplands-Bro
 
 
dom här två fann varandra o var näst intill oskiljaktliga
det lektes ihop o det sovs ihop
 
 
jag har haft tre helt fantastiska dagar
struntat i min "trötthet" o försökt vara "normal"
det gick ovanligt bra måste jag säga
även om jag sov middag med Benjamin o Junior
fast det räknar jag inte in eftersom
lille Benjamin bad mig ligga bredvid hoonom
 
igår innan jag for hem från Bro
var jag in på "Karlssons" o shoppade loss lite
då jag var i skriande behov av lite långärmade toppar
kanske fattar ni
att då överskred jag gränsen med råge
för vad min energidepå hade i gömmorna
så idag onsdag är jag bakis-trött o totaltdränerad på ork
 
men efter en välbehövlig middagslur o en skön dusch
känns det som jag är på gång igen
kanske vänder det nu
så jag orkar o kan vara mig själv igen
utan att däcka totalt dagen efter
 
 
tror vackra vädret gör sitt till också
hela Oktober har ju varit ett enda långt solsken
 
 
tänk så jag njutit på promenaderna
vi bor så gudabenådat vackert
så hur sliten man än är när vi går ut
mår jag så gott när jag kommer hem
efter att ha insupit alla vackra intryck
 
det är inte bara jag som njuter
vovvarna är lika glada de
 
 
det finns bara ett smolk i bägaren
värmen har gjort att de här äckeldjuren
fortfarande lurar i gräset
 
 
men säg det paradis 
som inte har en "orm"
 
Frid Irene
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Petra

Du verkar ha haft en riktigt härlig resa! :)

Svar: Ja verkligen, som jag längtat efter den o samlat energi 😊
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :