kräftskiva

så har jag då varit på sista "kräftskivan" för i år, tror jag
den ägde rum i vackra Kättsbo hos fina Inga-Lisa
 
 
det var en riktigt trevlig kväll
o en mycket spännande hemfärd genom mörka djupa skogen
på ishala smala grusvägar
är faktiskt glad att jag blev både hämtad o hemskjutsad
efter en så otroligt trevlig kväll
 
 
nu har jag dessutom nästan pyntat färdigt inför advent
det där med att tjuvstarta 
har blivit som mitt signum numera
 
 
men tänk så trevligt det blir i novembermörkret 
med lite nya dekorationer o massor av ljus
i år har även tomtarna kommit fram
de har levt i en undanskymd tillvaro sedan vi flyttade till vårt nya hus
men i år skall de få komma ut ur garderoben allihop
 
 
såhär såg det ju alltid ut på Häggliden vid den här tiden
så de förtjänar verkligen att få komma ut i rampljuset igen
 
 
appropå ljus, imorse gick vi nere vid Grycken strand
isen hade lagt sig inatt o solen var på väg upp
det här är en smått magisk upplevelse
o sinnet tar små glädjeskutt i hjärnan
av skönheten o magin när isen sjunger o knäpper
o ljuset sakterliga motar bort det mörka dystra
 
 
 
 
 
avslutade promenaden med att gå till "kiosken" 
o ta mig en kopp kaffe o titta till vinter-Loppisen som är där
 
 
det är ca 14 säljare som har lite smått o gott
bla jag då, o jag brukar gå förbi på morgonen o städa lite på min plats
 
 
eftersom jag gick lite längre än benen ville på morgonen
passar jag på att blogga, betala räkningar, "läsa tidningen"
så kroppen får den återhämtning som den just nu skriker efter
ibland är datorn en "flickas bäste vän" 
i alla fall en gammal trött dams
då jag kan sitta där o göra lite nytta också
inte bara surfa kring eller spela Betapet
som är det enda jag spelar på datorn
o har så gjort sedan det startade 2004
heter Irene51 där 

 
det är också det enda jag spelar på telefonen just nu
eller jag spelar både Wordfeud o Betapet vilket är sak samma
heter Tekla60 på wordfeud o Irene51 på Betapet
om nån här är spelsugen =)
 
 
 
har både Cross Boss, Quizkampen o Frågefeudapparna också
men spelar sällan på dem
då nästan inga av mina spel-vänner finns där
men gillar även dessa spel, förstås 
 
det var allt för idag
dags att tänka på lunch o sätta lite fart det är ju städ-torsdag
o eftersom solen skiner syns det att det är i stort behov 
av just den detaljen
 
Frid Irene
 
 
 

Kommentera inlägget här :