regnig förmiddag-solig eftermiddag

min Budapest jag bakade häromdagen
blev fin, god o alldeles underbart svår att motstå
detta trots att min MS-hjärna ställde till det
o jag gjorde det mesta "bak-o-fram"
 
 
tur var väl det då jag haft fikafrämmande från Långshyttan
i dagarna två o båda "tjejerna" gillar just det bakverket
något jag i och för sig visste
men den här gången överraskade jag med att ha bakat en också
 
 
 
det regnade idag på morgonen
jag väntade o väntade att det skulle upphöra
så vi kunde ta vår promenadrunda torrskodda
men näe, det höll i
så vi travade iväg, med regnjacka o stövlar
o naturligtvis slutade det regna precis
när vi kom fram till ytterdörren för att gå in 
det var till o med så uppkäftigt så lilla solen tittade fram
 
 
sånt är livet men inte gråter jag för det
vi åt lite lunch vovvarna o jag
sen gick vi ut i trädgården o planterade
det kliar så nu i mina "odlingsfingrar"
så jag bara måste ut i det härliga vädret
som eftermiddagen bjöd på
 
trodde för en stund att Casper smitit från gården
men den lille luringen hade smugit in
o bäddat ner sig i TV-soffan,
vilket är totalförbjudet hemma hos oss
 
 
när jag satt mina perenner o fått mitt lystmäte tillfredsställt
hade jag lovat vovvarna en runda runt Klacken
o tur som vi hade, fick vi sällskap
detta uppskattas av både folk o fä
då en liten pratstund fick jag
o vovvarna fick "snacka" bäst de ville också
 
 
det  är så mycken glädje när de möts
så man blir alldeles varm i hjärtat
 
 
det har varit tre så bra dagar denna vecka
vilket jag är så tacksam o ödmjuk över
igår var jag så glad så jag tom hade svårt att somna
men det löste sig så småningom
o jag tog igen det i morse
då jag slog upp mina blå först klockan nio 
dessvärre hjälpte det inte med "skönhetssömnen"
jag var alldeles lik mig detta till trots
nu har det inte så stor betydelse
om man bara tänker som på bilden
 
 
vet att jag haft den med tidigare i bloggen
men bara älskar den
hoppas ni gör detsamma
för visst säger den allt vi behöver veta
 
imorgon väntar ännu en bra dag
o eftersom det var länge sedan jag samlade på sådana
så tror jag att jag skall ta upp den vanan igen
då jag mår så otroligt bra av det
 
allt blir enklare då
till o med att leva
 
Frid Irene
 
 

Kommentera inlägget här :