Mors dag

innebär kaffe på säng
det är min absoluta favorit
o det händer bara en gång om året
vilket är på Mors dag
 
hundarna är med förstås o firar
eller de hoppas väl mer på en smakbit
 
 
tänk nu har jag äntligen en RIKTIG kamera
Stefan skickade mig med att fritt välja en
i fotobutiken i Hofors i fredags
o jag föll direkt för denna 
väldigt dyr visserligen,
men det tyckte jag att jag var värd =) 
 
 
det är en av de bästa Morsdags presenter
jag någonsin fått, jag som älskar att fotografera
o med vyer som ovan kan det ju bara inte bli fel
 
men nu måste jag gå på "kamera utbildning" känner jag
då den har så många finesser
inställningar skruvar knappar o objektiv
som jag vill kunna använda mig av
 
dessutom har familjen utökats i växthuset
fick ett Olivträd istället för Morsdags-blomma av äldste sonen
det gillar jag skarpt o tänker försöka få det att övervintra
växa sig stort o starkt o kanske så småningom
bjuda på en o annan Oliv
nytt o spännande känns det i alla fall
 
 
nytt o spännande var även tunn-brödet jag beställt
från ett lokalt EKO-bageri, Matses Ekobröd
måste ju prova allt som tillverkas i min närmiljö
så har beställt en ny sort nu till Tisdag, ljust frukt o nötbröd
det ser jag med spänning fram emot
o bröden kommer hem direkt till dörren,
vilket är alldeles Perfekt !
 
ja det var väl allt för idag
förlåt att jag har varit dålig på att uppdatera
lovar bot o bättring,
för nu mår jag mycket bättre
förkylningen har äntligen släppt
o energin är snart på topp igen hoppas jag
 
 
tänkte liva upp er med en selfie idag
eftersom jag anammat skurgumme trenden även jag
man platsar ju riktigt bra i den kategorin numera
 
 
Frid Irene
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :