idag var det motigt

jag som har så mycket på "måste uträtta"-listan
det var tänkt att jag skulle åkt o handlat
har massor jag måste handla hem o fixa
 
o då menar jag MASSOR !!
 
o så är energin puts väck
 
sitter i morgonrocken o dumstirrar ut i ingenstans
har suttit så sedan klockan 7 o nu närmar den sig halv 9
 
hjärnan registrerar att det är grönt,
frodigt, friskt o en enorm växtkraft därute 
att det blåser friskt o är halvmulet
 
o jag hoppas mina växter i växthuset klarat natten
har ju börjat ställa ut de spröda plantorna
o det utan att ha fixat den där förbaskade frostvakten
det är bland annat en sådan som skall inköpas idag
 
den här energilösheten håller på att knäcka mig
 
allt är en kamp,
att stiga upp, att göra sig i ordning,att klä sig,
att komma igång, att hålla hemmet i ordning,
att hålla kontakten med familjen,o sina vänner,
 
jag gör fortfarande allt det där
men som sagt det är en kamp
vilket gör det dubbelt upp jobbigt
för min redan så energilösa kropp o själ
 
om jag kunde förklara på ett sätt
som gjorde att ni förstod hur "tomt" det är inombords
skulle jag göra det
 
men man måste uppleva den här totala energilösheten
för att kunna förstå o kunna sätta sig in i maktlösheten
man känner inför att inte kunna påverka den alls
 
att leva med en "parasit" är förödande o förlamande
 
jag har ju en sån livsglädje
är så nyfiken
vill så mycket
älskar allt o alla i min omgivning
 
kämpar på tills jag stupar
men sitter fast i min "energilöshet"
den är min boja o mitt fängesle
o jag är dömd till livstid med den
 
Frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lena

Tyvärr känner jag alltför väl igen dina symptom.hoppas att det är tillfälligt som du ska behöva ha det så där jobbigt. Har sedan jag fick min diagnos ofta varit så där energilös denna årstiden.Vet inte varför.Men du är ju fantastisk som kämpar på med allt ändå. Svårt att veta var man har sin gräns just nu.
Energikramar från ett varmt men grått Småland.
Men naturen är ljusgrön o väldigt vacker!
H

Svar: Skall till min husläkare på måndag, vill kolla upp mig lite för tröttheten gör nästan ont nu. Dessutom avslutas varje dag med huvudvärk, feberkänsla o en fruktansvärd Tinnitus 👿 ja det är tur vi går mot sommaren nu, vet inte hur jag skulle orkat kämpa på annars. Men jag hämtar energi i mitt nya växthus o mina små underbara plantor som skall växa sig stora o ge tillbaka i form av skörd till hösten. Gurka kan jag alldeles strax börja skörda, då jag hittade en riktigt tidig sort .. Så kul ‼️‼️ kram från ett gråkallt regnigt blåsigt men ändå underbart Stjärnsund 😊
Irene Ek

skriven
#2: Anonym

Hej! Fått Tecifedera ,haft i 4 veckor.1 vecka med låg dos sen skulle dosen höjas men gick inte höja än.Mår sjukt dåligt illamående/diarré och tappar kolossalt mycket hår👎🏻👎🏻Hjälp! Suck vill inte ta dom mer.Vill se efter om blodstamcellbyte.

Svar: Åhh så tråkigt, hoppas du får hjälp så dör kan du ju inte ha det. Man skall ju inte må sämre när man får medicin än innan. Stå på dig vad det gäller annan behandling, hur jobbigt det än är / kram
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :