hög ambitionsnivå

 
 
 
sitter i morgonsolen o dricker kaffe
lyssnar till fågelsången o försöker få igång "motorn"
startmotorn är seg o det tar sin lilla tid
innan alla cylindrar tickar i takt o får kroppen att röra sig 
jag har sällskap så långtråkigt blir det inte
 
detta trots att jag blir sittandes länge
det är lång startsträcka idag
 
 
så småningom går jag till mitt växthus
öppnar vädringsfönster
vattnar där det behövs
tar ut några växter som strax skall flytta ut
 
 
min två Äppelträd som jag är så stolt över
samt mina sommarblommor
som skall glädja mig sommaren lång
 
 
ambitionsnivån är hög idag
tänkte ge mig på att gräva klart mitt blomland
nu när jag fått hem lite fin jord till det
 
 
Torsdag innebär ju också städdag
lakan o mattor trängs på linan
tvättmaskinen brummar i tvättstugan
slangen till Centraldammsugaren
ligger som en anfallsfärdig Annaconda på golvet
blommor, plantor o gurkor är redan ompysslade
 
 
o när jag skall våga ta ut dessa enorma rikgivande plantor
till växthuset ja det vet jag inte
har nästan ångest över det då jag är så "rädd" om dem
jag skördar gurkor varje dag nu =) 
 
 
livet kan vara gott
trots motgångar o jävligheter
förkylningen är på väg att besegras
att åka till Umeå nästa vecka med väninnan
ja det är tydligen inte meningen
 
för först visar det sig att Stefan skall till Högbo
sova kvar o planera för nästa läsår tillsammans med sina kollegor
o det precis dagarna när jag skulle iväg
o hundarna kan ju inte vara själv hemma
men det fixade jag, med lite hjälp av vänner
då kommer nästa "dråpslag"
jag skall in o åka i "tuben" på onsdagen då vi skulle åka
o nästa lediga tid var i början av oktober
så att "byta" tid var inget alternativ
 
 
men som sagt, det är inte mening denna gång
att jag skall få följa med, bara att inse
trots att jag alltid brukar lösa "problem" som uppstår
o att ta ett NEJ är inte min grej liksom
 
idag har jag också lagt mig i
men när hundar (eller djur överhuvudtaget) far illa,
då måste jag agera
bära eller brista o nu är det gjort
jag krävde agerande på stört o fick respons direkt
bitchen i mig talade o nu känns det bra
 
det ser ut att bli en bra dag
ambitionen är på topp
 
 
solen skiner, fåglarna sjunger o maskrosorna blommor
o jag tror det vänder nu o att energin är påväg tillbaka
 
 
frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :