en "sång-swahn" gled förbi

 
idag på morgonpromenaden kom en "sångfågel" o gled förbi på vattnet
vår alldeles egna "kändis" i Stjärnsund, 
han sjöng så det ekade över det spegelblanka vattnet
det var nästan lite magiskt o det gjorde min morgon idag
 
 
är så tacksam över att ha fått förmånen
att bo i nåt som för mig liknar "paradiset"
här finns lugnet, harmonin, andligheten o själen
 
 
hundarna mår bra, jag mår bra, (nåja) 
livet har tagit en annan riktning
det "tunga" jag släpar på
har liksom fått vingar o känns mycket lättare
detta trots att förkylningen jag dras med inte vill ge sig
 
 
igår var jag till Borlänge på mammografi
"tröttheten" sänkte mig o förkylningen gav mig en febertopp
så av lite strosande på IKEA o ögon-shopping blev det intet
 
 
jag fick lov att ge mig o fara hemåt fortare än beräknat
men kom inte så långt på vägen
då det skett en olycka strax för Travbanan o kön ringlade lång
från båda hållen på vägen
 
 
det tog 45 minuter innan vi fick komma förbi o fara vidare
 
 
måste nog ta ett steg tillbaka
inte ha så "bråttom" för allt har sin tid
just nu borde jag lägga fokus på att bli kvitt förkylningen
o inte tro att det reder sig ändå
jag har ju så svårt för att acceptera "bakslag" o vill ju bara framåt
inte har jag tid att ligga på soffan o äta Praliner
då springer ju livet ifrån mig
jag vill vara en del av det, oavsett väder o vind
men just nu leder Fatiguen (tröttheten) / förkylningen med 1-0
 
men som sagt det reder sig alltid
o snart är jag nog på rätt sida om "ork o energi" igen
 
 
 
Frid Irene
 
 
 

Kommentera inlägget här :