besök

 
igår kom äldste sonen o barnbarnet Benjamin hem
de körde hem släpvagnen som de lånat
o dessutom hade han lovat lille Benjamin
att de skulle åka till farmor o visa nya bilen
 
 
det är roligt med lite liv o rörelse i huset
dessutom fick jag fullt upp
med att packa upp till sommarloppisen
då sonen farit förbi dottern på vägen upp till oss
o hämtat upp massor av flyttkartonger o kassar 
med allt möjligt smått o gott
det var mest flick o pojkkläder stl 120-146 cl
utifall ni är fundersam på vad som kom hem 
 
 
vi pusslade lite, (lagom aktivitet för mig)
jag fick äran att läsa nattsagan o natta
sen sov vi gott allihop till klockan sju
 
 
då Benjamin är stormförtjust i vår vackra kyrka
som han tror är ett slott med drake prinsessa o spöke
har han flera gånger velat besöka de
 
 
idag blev det av med pappa som trygg följare
 
 
de cyklade iväg o stolt kom han hem
o berättade att prinsessan var blyg så hon visade inte sig
draken hade vovvarna bitit i svansen så den sprungit iväg
o några spöken det fanns det då rakt inte heller
men det var en något skärrad liten ung man som äntrade "slottet"
det ser man på hans ansiktsuttryck
 
 
dagarna går fort när man har besök
o för mig blir det tidig kväller
"karlarna" kollar på hockey o jag bloggar i bara mässingen
o skall strax natta mig, är faktiskt uppe på övertid
brukar vara så tråkig så när energin är slut vid kl 20
så då drar jag mig undan o lägger mig o läser eller löser korsord
så har vi haft det i över 2 månader nu
men hoppas på hjälp på måndag
jag är ju så naiv så jag tror att det finns hjälp att få
jag vill ju det så gärna, för att dras med Fatigue XL
det är fasiken inte kul
 
 
lille Benjamin är klokare än sin farmor
han vilar när han är trött
kanske borde jag ta lärdom av honom
 
 
avslutar med en Grycken bild
från en av våra härliga morgonpromenader
som vanligt lika vacker o helande
 
frid irene 
 

Kommentera inlägget här :