vår-vindar

på bara två dagar försvann all snö på baksidan av huset
då det blev blidväder o stormvindar
så nu har våren kommit på riktigt även här i Sö.Dalarna
 
 
 
nu står det inte på förrän knoppar brister
o det gröna tar över
o sommaren knackar på dörren o vill in
 
stärkt av detta tog vänninnan o jag 
hundarna med oss upp till "Pinnvägen"
 
 
för att ha lite spring o lektid
den sedvanliga "godis-stunden" hade vi också
det var en trevlig o välbehövlig promenad vi gjorde
 
 
vad har annars hänt då
inte mycket alls
 
jag har äntligen fått tag på Skedvi-bröd
vårt alldeles unika o närproducerade bröd
från grannkommunen Stora Skedvi
det var en glad överraskning
så det blir det fler gånger av
trots det höga priset per kaka =)
 
 
så imorse laddade jag med kaffe o "Skäve-bröd"
inför det stundande Vasaloppet
tyvärr hade jag ingen Gustafskorv
 
 
som är det obligatoriska pålägget på en sån
för den hade fått följa med till Karlskrona förra veckan
då yngste sonen gärna ville bjuda sin flickvän
på den också mycket lokala specialiteten
 
men det var gott i alla fall
o det  var väl huvudsaken
 
 
god var även wok-grytan jag gjorde i fredags
med ett alldeles egegnhändigt påhittat recept
länge sedan jag åt så jag nästan sprack
o tur som vi hade räckte den till lördagens lunch också
 
 
 
idag söndag, har jag mest åkt Vasaloppet
så nu blir det "vila mig i form" resten av dagen
 
då passar bilden ovan o dagens visdomsord bra
 
frid irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :