otursdag, Fredagen 13:e

det är så mysigt på våren
för då har vi "sjöutsikt"
 
 
idag när vi lekte ute på gräsmattan
husse, hundarna o jag
hände nåt med lille Junior
mitt på gräsmattan skrek han rakt ut
o sedan kunde han inte stödja på vänster bakben
han hade så ont så vi fick tom bära in honom
då han bara låg o hässjade o gnydde
 
 
nu avvaktar vi till i morgon bitti o ser hur det utvecklas
är det inte bättre då, blir det ett akutbesök
på Falu djursjukhus eller Strömsholms Regionsdjursjukhus
 
 
 
är det inte det ena så är det det andra
jag som haft en sån bra dag igen
trots Fredagen den 13:e
 
 
vi har gått 5 km härlig vårpromenad idag
o hört fågelsång o känt vårsolen värma ryggen
 
 
jag har skurat hela badrummet, väggar som golv
o putsat alla fem fönster däri
så nu doftar det rent o fräscht
o jag känner bara ren o skär lycka
 
 
nu grumlas den tyvärr av oro för den lille eländige krabaten
som försöker hålla sig nära mig hela tiden
så jag försöker i möjligaste mån hålla mig stilla
 
nu hoppas o ber vi för att det stillar sig
o att det ser bättre ut i morgon
för sämre än det redan är kan det näppeligen bli
 
frid Irene
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :