längtan

saker o ting blir inte alltid som man tänkt sig
det var ju dags för en uppdatering av håret
nu blev det bara en uppdatering av hårfärgen
o det tills vidare
eftersom jag håller på att spara ut mitt hår igen
 
 
vi skall ju på bröllop i mitten av April
o jag har en önskan om
att kunna sätta upp mitt hår då
därför ingen klippning denna gång
utan det får bli vid nästa besök
som väl också blir i samband med festligheten
 
nu börjar jag trivas med "färgen" också
vilket det varit lite si o så med
men nu stöter det åt grått o det är ju det närmaste naturliga
jag kan komma numera =)
 
(bilden lånad från http://vackerunderbar.se/?p=24043 )
 
gula nyanser i ett blekt hår är för mig
en fasa o ett absolut "no no"
inte heller vill jag ha "tant-blått"
utan någonstans mitt emellan grått o beige
snart är vi där om experimenten lyckas
 
att spara ut håret är ett riktigt trök göra
o det växer väl aldrig så sakta som då
att jag klippte av mig håret för några år sedan
kan jag fortfarande drömma mardrömmar om
 
men som sagt
nu är det på gång i alla fall
 
 
o snart mycket snart går det att sätta upp
i nån snygg "koves" därbak typ som bilden ovan visar
 
som jag längtar
 
förresten inta bara jag som har en längtan
lille Junior vill att sommaren skall komma
han har så mycket lek o spring i benen
o skulle behöva få utlopp för det i en solvarm gräsmatta
där han kan hoppa o leka utan att skarsnön gör ont i tassarna
 
 
han älskar "boll-lekar" vilket väl syns
Casper den egensinnige herren
han vill helst bara "döda" eländet
så vi får gå in o mysa istället
 
tur vi alla är olika
annars vore livet bra tråkigt
 
 
Frid Irene
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :