ICAs Inspirationskasse

har länge funderat på att beställa en sån där färdig matkasse
men nu bor vi ju på vischan o då funkar det inte riktigt fullt ut
 
därför blev jag så glad när jag såg att ICA börjat med sådana
bara det att man får hämta kassen på affären själv
de har ingen leverans till dörren alltså
 
 
men nyfikenheten tog över o vi beställde en provkasse
som Stefan hämtade i Hofors innan han for hem från jobbet
 
 
döm om min förvåning
när han kommer hem med två knökfulla kassar
med de finaste råvaror o ECO-produkter
mat för 5 dagar o 4 portioner av varje rätt
väl tilltagna portioner dessutom
 
 
denna vecka är det dessutom Paulo Roberto vecka
med Italienska influenser, vilket jag verkligen gillar
 
den första middagen jag lagade var Heta räkor m saffran o färsk pasta
 
 
det smakade riktigt riktigt gott
o receptena var lätta att följa
tog ca 30-40 minuter
o såg lika gott ut som det var
 
 

det här upplägget med färdig matkasse
kommer vi att anamma ett tag
det var en riktigt positiv överaskning
 
o dessutom energisparande för en MS-trött hjärna
hem kommer en väl genomtänkt matkasse för fem middagar
 
svårt att toppa det
med min virriga hjärna
 
så nu behöver jag bara se till att handla hem
frukt, bröd o lite andra basvaror hädanefter
det tackar jag för
 
Nu när jag läser genom mitt inlägg
kan man tro att jag är sponsrad av ICA
men så väl är det inte
jag är bara mäkta imponerad
o rekommenderar varmt alla Er som inte testat
att göra det
 
 
 
Åh höll på att glömma
på fredag opererar lille Junior sitt trasiga korsband
så håll tummarna för att det går vägen
 
 
Frid Irene
 
 

Kommentera inlägget här :