hönshus drömmar

igår var det dags för det årliga tandhygienist besöket
allt gick som smort o jag fick tom beröm
nu har det gått snart 40 år utan karius o baktus i munnen
det får man väl ändå anse som riktigt bra
 
 
så det är väl investerade minuter morgon o kväll
att sköta munhygienen minutiöst o supernoga
 
jag passade också på att uträtta en massa ärenden
när jag ändå var i stan
brukar alltid försöka spara ihop
så att resan känns både klimatsmart o väl disponerad
 
hade också turen att se
att Carina H. sökte lunchsällskap
på det bästa o roliga sociala mediet Facebook
 
det nappade jag naturligtvis på
för vem vill äta ensam om man inte behöver
räksalladen smakade mycket bättre i trevligt sällskap
 
 
köpte lite odlingsfrön häromdagen också
för nu skall här odlas både i växthuset o utanför
 
 
ser verkligen fram emot ett riktigt gott odlingsår
 
(lånad bild från Skånska byggvaror där det är inköpt)
 
jag har ju ett alldeles sprillans nytt stort o fint växthus
liggandes i garaget som bara väntar på att byggas ihop
denna gång är det ett i gediget säkerhetsglas
så inga fler plastrutor som flaxar iväg så fort det kommer en vindil
 
 
ikväll bakar jag matbröd, de goda Kesobröden blir det igen
eftersom förmiddagen gick åt till att sätta frön
o eftermiddagen ägnades åt "datasupport" o fika på Stationsallen
det är roligt att kunna bidraga med lite kunskaper
att känna sig behövd o att få dela med sig
 
det stärker ens självförtroende
jag växer som människa
o jag återtar en massa förlorad mark
varje gång jag gör saker
som en gång var en självklarhet i mitt liv o min vardag
 
under de snart två år vi bott i Stjärnsund
har jag hittat många förlorade bitar av Irene
o jag mår så hiskeligt bra av det
 
energi o glädjen jag haft i snart en vecka
bor kvar i min kropp o jag njuter så av det
 
då står man ut med alla andra "små" skavanker
o det mesta går i rosenrött
 
livet kan vara bra gott ibland
alla "svarta hål" känns just nu långt borta
 
skickar en önskan o en "bön" om
"att låt det så förbli"
 
Namaste
 
men är ju inte mer än människa o blir ju aldrig riktigt nöjd
för visst önskar jag mig fortfarande
ett sånt här där jag kan plocka färska ägg varje morgon
 
 
frid Irene
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lena

Vilket hönshus!! Har aldrig sett ett så fint.
Har du lust att dela med dig receptet på Kesobullarna.
Ser jättegoda ut.
Kram Lena

Svar: jag lägger ut receptet i morgon..de är supergoda o håller sig så saftiga o fina // Irene
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :