Fullmåne på ingång

Egentligen hade jag tänkt hoppa över bloggen även idag
Men så är det ju det där lilla kruxet med fullmåne på ingång 


Vilket gör det stört omöjligt för mig att komma till ro o somna in
Inte blir det bättre av en djupt sovande o högljutt snarkande Stefan bredvid mig
Dessutom har vi eldat alldeles för mycket i kaminen nu ikväll
Så sovrummet är alldeles för varmt för min rultiga o värmeintoleranta kropp
Så den där svala sköna duschen jag tog innan sänggåendet för att eventuellt kunna somna
Ja den har kroppen redan glömt o nu är jag alldeles för varm igen
Aldrig får man vara nöjd o belåten 
Är det inte det ena så är det det andra
Kanske är det mitt dåliga samvete som gnager så sömnen uteblir
Jag struntade nämligen i måndags-strykningen idag
Gjorde massor av annat istället
Planterade om pelargonerna 
så nu dör de väl
Tog bort led-belysningen på fågelstugan
Får hoppas pippina hittar dit ändå
jag matar dem ju fortfarande 
för det är ju bara mars ännu 
Fixade Dropbox åt väninnan
så hon kan använda sina bilder från iPhonen på sin blogg 
Hittade ännu en film-streaming sida
som jag genast måste kolla upp
Handlade lite frukt i "kiosken"
Lagade chili con carne till kvällsmat
Mellan allt detta pysslade jag med allt möjligt o promenerade hundar

Det var väl ungefär min måndag
Inte speciellt spännande eller sexig på nåt sätt
Men i min värld ändå trevlig o precis i min takt 

Dagens kloka ord får avsluta inlägget 


Frid Irene 


Kommentera inlägget här :