ensamma hemma

idag måste vi klara oss själva vovvarna o jag
eftersom husse kände sig frisk igen o for till jobbet i morse
 
nu gäller det att hushålla på energin
så att jag får ihop dagen
för visst är jag på benen, men det är spagettiben
o med en snurrande karusell i hjärnan
 
är både yrslig o har yrsel
vilket inte är nån bra kombo
när man är själv hemma
 
yrslig efter en veckas feber
o yrseln jag den har väl parasiten MS kompletterat med
för varför skulle inte "han" lägga sig i också
när jag ändå redan är golvad
 
det är ett ljuvligt väder ute
o vi längtar ut alla tre
Casper för att han är frisk o har massor av spring i benen
Junior för att han är uttråkad
börjar få tillbaka energin i kroppen
o hatar sitt "sjuka ben" just nu
 
jag för att jag behöver frisk luft i lungorna
o få lite sol på nästippen
jag vill hänga ut tvätten som snurrar i maskinen
men vet inte om jag orkar med att bära tvätten så "långt" 
 
måste välja min fighter
håller på att byta sängkläderna
så får nog bli det istället o tvätten 
som för övrigt är våra svettiga bacillbärande lakan
får nog torka inne även denna gång
 
att jag skulle få influensan fanns inte i min fantasi
har inte varit influensasjuk sedan i början av 2000-talet
eller ens förkyld m feber
men fick dyrköpt lära mig att aldrig ta nåt för givet
men trodde faktiskt naivt
att jag skulle klara mig även denna gång
 
eftersom det inte hänt så mycket
har ju mest sovit mig genom dagarna
har jag inte så mycket att berätta
men hoppas nu att varteftersom jag tillfrisknar
även skrivklådan o kamera-lusten vaknar till liv igen
 
för det mesta försvann m flunsan
smak, lukt, aptit, ork, koncentrationsförmåga o balans
 
men lovar ändå att komma med en liten uppdatering
varje dag nu så ni får följa våra framsteg
mina o lille Juniors
som för övrigt ännu inte använder sitt opererade ben
vilket gör oss lite oroliga,
 
Frid irene
 
 
 

Kommentera inlägget här :