dagens "läge"

liten snabb uppdatering på sjukläget
 
jag är äntligen feberfri idag
har duschat, fixat håret o målat mig
det vara vad jag orkade ungefär
 
lille Junior är frustrerad nu
han vill "leka" inte vila
 
 
men stöder ff inte på sitt opererade ben
dock bytte jag plåster på såret idag
o det ser jättefint ut =)
 
jag har äntligen satt upp gardiner i sovrummet igen
insjuknade ju precis när jag tagit ner de smutsiga
o skulle putsa fönstren
så sedan har rullgardinerna varit neddragna där
vilket varit nödvändigt visserligen
då vi varit mycket ljuskänslig under vår sjukperiod
 
det börjar dra ihop sig till påsk
o för ovanlighetens skull 
har jag påskat till det lite
nåt jag vanligtvis aldrig gör
 
men nu får det räcka
en tupp o några fina handstöpta ljus från Falu-ljusstöperi
o påsken kan komma
 
 
jag fick nämligen en hel påse av Eva P.
som tänkte på mig som inte kunde följa i lördags
pga av den här förbannade flunsan
vad hon inte visste då
var att vi nog delat med oss till henne
av våra elaka baciller för nu ligger hon totalt däckad
 
 
annars är enda orosmolnet på himmelen just nu
att jag har fågelstugorna fulla av Domherrar
det brukar betyda "snö"
vilket jag verkligen inte hoppas på 
för det som kom o gick i helgen
räcker mer än väl
 
var nu försiktiga därute
tvätta o sprita era händer när ni varit ute
 
nys o hosta i armvecket om du är förkyld
för ren o skär omtanke om din nästa
 
så kanske vi slipper mer smitta nu
 
Frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :