Torsdags tankar

Torsdags-deppig försöker jag vakna till liv. 
Jag har sällskap av Trigeminusneuralgin (självmords-smärtan) till kaffet som idag dricks nästan kallt för att inte trigga igång ännu värre ilningar i ansiktet. 
Hur det blir med tandborstning idag vet jag ännu inte,
Då jag ännu inte samlat tillräckligt med mod för att ta itu med det problemet.
Jag vet ju hur besvärligt det kan vara just i sällskap av " helvetessmärtan"
Hade hoppats att nattens vila skulle tonat ner den lite
Eller ännu hellre fått den att flyga vidare
Men tydligen skall vi ha ytterligare en dag tillsammans, 
Det får bli en mjuk bit Hönökaka o en Oxycontin till frukostkaffet
Så får vi se sedan hur förmiddagen utvecklar sig, 
yr i mössan blir jag i vart fall det vet jag säkert, då Oxy har den inverkan på mig.

Hundarna måste i alla fall ut en sväng
Sedan har jag just inga fler måsten, även om jag har massor jag skulle vilja.

Idag är vädret o jag i fas, vad det gäller gråmulet o trist. 
Rätt så skönt faktiskt då jag kan kura ihop mig i en varm skön ullfilt utan att längta ut. 
Jag kan även Locka upp vovvarna att ligga bredvid mig o ge värme o kanske få en liten empatisk nospuss. 
De brukar älska dagar då jag ligger mycket för då får de ligga nära o bara mysa med matte.
Så inget ont som inte har lite gott med sig.
Just nu vräker regnet ner, det är 13 grader varmt eller skall man skriva "kallt" ute o jag är i valet o kvalet om jag ändå inte skall tända en brasa i Täljstenskaminen. Om inte annat bara för att få ut "rånaden"ur huset.
Tvätten från igår är inte riktigt torr trots att den hängdes inne.
Ute i "lilla Boden" i garaget är det så råkallt så igår frös jag mig blålila om händerna. Skall jag ha öppet idag blir det torgvantar på o min sköna tunna dunjacka o väst.
Nu var det bara Moll-toner i bloggen men just nu går det inte att uppbringa en enda glad ton. 
Idag slickar jag såren så de är läkta o fina imorgon. 


För hoppet är ju det sista som överger en o jag tror att i morgon mår jag mycket bättre. 
För den här jäkla smärtan är näst intill outhärdlig, tur den kommer i attacker o inte är lika intensiv hela tiden. 
Det vore inte uthärdbart.

Frid Irene




Kommentera inlägget här :