Storm på Klacken

 
i morse planterade jag ut alla mina fina Tagetes plantor
som jag kärleksfullt odlat upp under våren
det var "lagom" väder ute o det hade äntligen slutat att regna
visserligen var det Titanernas kamp däruppe på himlavalvet
 
 
men solen vann o med den kom också STORMEN
 

Storm på Klacken 1 juni 2015 from Irene Ek on Vimeo

mina så fina plantor ligger nu ner 
sorgsna o frusna o vindpinade
de långa stora Tagetesblommorna är ett minne blott
o helt ofrivilligt har jag nu endast låga plantor
o om de ens överlever dagen det återstår att se
 
 
även det nyplanterade lilla Äppelträdet har fullt sjå 
att stå upprätt utan att gå av
 
 
visst borde jag kollat väderleksrapporten
innan jag gick ut o planterade
men aldrig någonsin har vi haft storm 
mycket mindre så här långt inåt landet
så varför skulle jag efter snart 64 år på jorden
tro att den lurade runt knuten o det just idag
 
 
 
Murphys lag slår hårt mot mig just nu
jaa, lagen om alltings jävlighet
har slagit rot på Klackvägen 11 tror jag bestämt
 
för idag försökte jag med att få till det
så jag skulle kunna följa Eva P. till Umeå i alla fall
men tyvärr så löste jag inte hundvaktsbiten
eftersom jag måste ha nattpiga till vovvarna
minst en natt också (natten onsdag till torsdag)
o framförhållningen just nu bara är måndag o tisdag
eftersom vi skulle åkt på onsdag till Umeå
men just nu får jag se mig besegrad o stanna hemma 
för precis samma dagar
som jag skulle följt väninnan är ju Stefan på "konferens"
i vackra Högbo o naturligtvis skulle de sova över också
hur stor är sannolikheten att det händer
vi som ALLTID är hemma annars 
Murphy vann med 1-0 denna gång
 
 
 
det känns bara så trist o motigt
så gärna jag hade velat följa med, så gärna !! 
för jag hade kunnat säga ifrån mig Magnetkameran på onsdag
o det med gott samvete
eftersom min Neurolog ändå inte kunde ta emot mig på fredag
då han fått sjukdom i familjen o vabbar fram till sin semester
 
så trött jag blir
när saker o ting inte går min väg
har ju som ni vet så svårt att ta ett Nej 
jag tror ju mig kunna lösa ALLT
o då menar jag verkligen ALLT
 
så just nu sitter jag o deppar lite
äter Äppelkaka med vaniljvisp till kaffet
o mår om möjligt ännu sämre efter det
så onödiga kalorier i min redan så trinda kropp
 
o den där ambitionen att baka "go-bullar" idag
blev det ingenting av
får vara glad att jag ens bäddat o gjort måndagsbestyren
då det bara känns så urbota trist just nu
 
tur då att jag har nåt kul att se fram emot till helgen
som kompensation till allt NEGATIVT just nu
 
mer om det längre fram i veckan
 
 
idag hade jag behövt 29 bokstäver i Alfabetet
tror inte ens det hjälpt 
för nu är det motigt värre
 
Frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :