Midsommardagen

började i regn, vilket känns bekant denna sommar
 
hade bestämt sedan länge att ha öppet på Loppisen
sagt o gjort, skulle bara äta lunch kl 12.50
för att sedan gå ut o öppna
 
de första 4 bilarna rullade in på gården kl 12.45
sen kom jag in från garaget 17.15
hungrig trött o sönder-prutad =)
 
fast härligt trött o prutar gör jag gärna
 
 
tur att "ungdomarna" som var hemma 
kunde roa sig själva under dagen
de tog pappan i huset med sig o cyklade upp till vackra Silfhytteå
tittade på Slussen, de vackra omgivningarna o fikade
bild från midsommarfirandet vid Fokets Hus
men det var den här trojkan som for iväg
 
 
på kvällen var det min tur
att roa ungdomarna o då blir det Yatzy o kortspel
vilket jag bara älskar
vi spelade först Yatzy ett par omgångar
sen var det kortspel in på småtimmarna
Plump o Tribello ...lika roligt båda två
 
 
söndagen kom alldeles för fort
det var dags för hemfärd till Karlskrona i min lilla söta Skoda
som skall tillbringa sommaren i Karlskrona
 
 
frukosten intogs i ett huj sen stod packning på schemat för gästerna
då blir hundarna plötsligt sorgsna o svansarna hänger
de avskyr avsked o har världens separationsångest nämligen
så idag på morgonen såg det ut så här
 
 
o endast lock o pock fick med den lille kanaljen på promenad
 
så måndagen har gått i Moll
för både folk o fä
då huset gapar tyst o stort plötsligt
jag är ensam hemma inte den minsta lilla viskning hörs
Stefan jobbar o alla har åkt till sitt
väninnan är på semester
o inte "behövs" jag nånstans heller
 
allt är "som vanligt" igen med andra ord
 
ganska skönt det också, om sanningen skall fram
då vardagsrutiner är helt OK för mig numera
 
avslutar med en bild från kvällen vi var på vandringsteatern Måsen här på bruket
den här fantastiska utsikten, "is to die for" eller hur
 
 
den har jag möjlighet att se varje dag
när jag går morgonrundan på Grabbudden
 
vilken otrolig förmån o lycka
 
frid Irene
 
 
 

Kommentera inlägget här :