Jordgubbstårta

Jag har lidit av svår bloggtorka denna vecka
Har börjat varje dag på en ny uppdatering
men det har slutat med radering varje gång
Jag har ett färdigskrivet inlägg i utkast-korgen som ligger o "ruvar"
förmodligen är det det som spökar
det är ett känsligt inlägg o berör några i min vänskapskrets 
Ni vet ett sånt där ämne som man önskat att man tagit upp eller sagt ifrån  direkt när den blev aktuell
Istället för att som jag gjorde, tiga still o svälja 10 gånger för att inte säga nåt man sedan ångrar resten av livet
Nu tror jag att aldrig "ämnet" kommer komma i dagen trots att jag skulle behöva säga ifrån o verkligen markera att för mig känns inte detta okej.. 
Utan jag låter det nog fasa ut o drar mig diskret o sakta undan trots att det är nära kära o goda vänner sedan många många år  o jag trodde faktiskt vänskapen o ärligheten var ömsesidig
För det "saken" gällde handlade just om ärlighet, förtroende o tillit .. 
vilket för mig är en hederskodex 
Nog om det, jag går vidare med huvudet högt trots att hjärtat är sorgset
Jag ställde en rak fråga o fick en lögn till svar .. 
Det säger allt i min värld..
Alla gör vi våra val..
ledsamt nog blev det fel denna gång


Jag har haft en riktigt härlig vecka 
Varit på Herrgården o stuffat runt på förmiddagarna då Carina behövt lite hjälp
o jag har hälsat glatt på herrgårdsspöket 
Emerentia varje morgon för att hon inte skall busa alltför mycket med mig när jag plockat ihop efter teaterfolket
Det har gått sådär, då hon är en mycket bestämd spök-dam 
Ni skulle inte tro mig om jag berättade allt hon ställt till med under veckan 😊 


Jag har haft min lilla Loppis öppen o massor av trevliga människor har varit på besök
Just nu säljer jag mest o bäst av babykläder
Hur söta som helst


Scenen på Grabbudden vid Gryckens strand är värd bara den att gå o se, första akten spelas där o det är en sann njutning för ögat 


Jag o bästa väninnan var o såg Måsen av Tjechov igår
en tragikomisk pjäs i sann rysk anda

Jag undrar om det går att slå utsikten i första akten .. 


Jag bor nog på vackraste platsen på denna jord
Gårdagskvällen var magisk


Vi gick i samlad trop till scen två vid herrgårdens baksida



För att sedan gå till Smedjan o se akt tre o fyra
 
Lite förtäring hanns också med
Som sig bör på finare tillställningar 


 
Veckans höjdpunkt var nog ändå 
idag när äntligen sommaren gjorde entré 
Idag o ikväll var första riktigt varma dagen o man fick en föraning om att nu, nu kanske sommarvärmen o barfota dagar äntligen är här



Om inte annat började sommarlovet för de flesta idag
Så då är det väl sommar oavsett väder o vind


Det firade vi med jordgubbstårta o kaffe
i goda vänners lag .. 

Livet är gott 

Nu är jag på banan igen o bloggen kommer få liv igen
Jag har saknar den o den mig, så nu får det bli bot o bättring på uppdateringar o bilder

 Frid Irene






Kommentera inlägget här :