Herrgården

sen sist har mina stackars Tagetes
fått stryka på foten i den iskalla stormvinden
 
 
jag har gått mjuka fina stigar med vovvarna
o det i solsken idag ...äntligen !!
 
 
jag har hjälpt till på Herrgården som invaderats av teaterfolk
Måsen av Tjeckov skall ju spelas där under Juni månad
på 4 olika scener både vid vatten o inomhus
11 föreställningar är det planerat
 
jag skall gå o se en av föreställningarna
men först skall jag vara P-vakt en kväll, typ imorgon fredag
 
 
så får jag som ersättning gå på en av dem
jag tänker ta min väninna Eva P med mig
men tala inte om det för henne 
det är en överraskning nämligen
 
 
eftersom det är full rusch om dagarna på Herrgården
så har jag varit ner ett par timmar om dagen
hjälpt Carina med markservicen så gott jag nu förmår
älskar att vara behövd, det sitter i "mamma-genen" 
o jag mår så gott i själen fast jag blir så trött
 
min vana trogen har jag tävlat om biljett
till Smedjan i sommar, i år valde jag Lill-Babs
utifall om jag skulle vinna igen då
o tänka sig, nu skall jag få se henne live en gång
det hade jag aldrig trott, 
det är min elfte biljett jag vinner totalt genom åren
hur jag kan ha sån tur just på dessa fattar jag ej
för jag har ju tur i kärlek också
så egentligen borde det inte gå
 
 
igår förmiddag eldade jag för sista gången i kaminen
inför sommaren hoppas jag
för nu får banne mig värmen komma
jag kom hem från Magnetkameraundersökning i Falun
frusen, kissnödig o kaffesugen
o det var inte bara jag som gillade värmen
vi myste till oss en stund
ibland är det gott med en sprakande brasa
 
 
sprakade gjorde det igår kväll på himlen också 
det både åskade o haglade o var solsken
i en salig röra vilket resulterade i dubbel regnbåge
en upplevelse faktiskt, som jag tror jag aldrig sett tidigare
 
( lånad bild av Helena Fredholm)
 
det var väl allt för idag
återkommer efter "jobbet" imorgon kväll
o berättar hur det gick att vara P-vakt
lite orolig är jag allt att det skall bli samma kaos
som jag har i min lilla hönshjärna
 
äsch, jag löser det också
inget är omöjligt i min värld
 
Frid Irene
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :