Gäddhäng

Såg i morse när jag duschat att jag fått 
GÄDDHÄNG
o när jag kollade närmare även gropar i kinderna
vad an detta??
Hade jag plötsligt utan att jag märkt det åldrats med ljusets hastighet

Sansade mig 
Fundrade ett tag o klev sedan på vågen
nåt jag normalt aldrig gör
Då vi varit osams de senaste två åren

-6 kilo efter både influensa o förkylningar i April

Så härligt att de bara försvunnit då jag har alldeles för gott om just " kilo"

Men medaljens baksida är alltså insjunkna kinder o gäddhäng 

Klart är att dessa så viktiga detaljer för utseendet varit fyllda av 6 kilo övervikts-fett o därmed varit rynkfria o fasta i fina 

Så nu vet jag inte om jag verkligen kan njuta av förlusten av överflödskilona
eller om jag skall gilla läget o fortsätta försöka komma i "normalvikt" o därmed också bli sladdrig i hullet o insjunken i fejset

Vilket dilemma 
dessutom fattar jag också nu varför plötsligt alla kläder sitter så opassande
på kroppen

Jag som så hett önskar bort de minst 15 kilon som jag lade på mig under tuff medicinering för snart två år sedan

Nu vet jag inte om jag vill mista fettet
som  tydligen var det som fyllde upp o höll undan mina värsta ålders skavanker 

Vi får se hur det blir med "viktminsknings- saken"
huvudsaken är att man trivs o mår bra i sig själv 

Frid Irene





Kommentera inlägget här :