En stilla o lat måndag


Jag har blivit med ytterligare ett par skor
från Sko-Forum 
De beige som jag bara älskar
väninnan köpte de rosa
så nu kan vi gå på bruket o vara fina ihop
Vilket innebär köpstopp ett bra tag framöver ..
För smakar det så kostar det ..
Men vad gör det 
bra o sköna skor 
är ju en av de viktigaste "persedlarna" på hela kroppen
För osköna skor kan förstöra allt annat
oavsett hur snyggt klädd man är,
gör fötterna ont syns o märks det lång väg


Idag hade vi verkligen måndag
Casper o jag
Vi har tagit det "piano" hela dagen
för vi har ju hela veckan på oss
Så skönt att inte göra just nåt alls
o ändå må bra i "borde"-tarmen



Var dock över till väninnan en sväng
som kommit tillrätta igen
Efter en veckas "husmors-semester"


Så här såg det ut när hon skulle packa upp
lilla Tilda har stenkoll o vaktar att allt går rätt till


I övrigt har vi gått vanliga rundan runt dammen vovvarna o jag
Tröttnar aldrig på den
o ser nåt "nytt" varje gång
Idag var det vattnet som sipprar bredvid turbinen som fångade mitt intresse



Stod där en bra stund 
o bara lyssnade på vattnets porlande
Ibland funderar jag 
hur det är "ställt däruppe" 
när man kan fastna på en sån sak

När utsikten mittemot är oslagbar



För att göra en lång historia kort
så lämnade nervsmärtan mig ifred 
ända tills kvällen idag 
vilket var tur för 
just nu är den snudd på outhärdligt svår 
o jag ligger i sängen så stilla det bara går o bloggar via iPhonen 
För minsta rörelse 
triggar alla tre stora nerverna i ansiktet att skicka ut 1000 volts stötar .. 
o det gör ONT kan jag säga

Lite synd är det allt om mig just nu
för det är bara jag som är vaken
så jag har ingen att gnälla inför
eller få sympatier av heller
 
Lika bra att dra täcket över sig o försöka sova bort "eländet"
som nu varat i över en vecka
Vilket börjar dra ihop sig till rekordlångt om man nu kan prata om rekord i detta fallet

Frid Irene



Kommentarer :

#1: Anonym

Hej! Såg snygga fingersmycken på din blogg spm nån reumatiker skaffat genom en anhörig som designat dessa ringar för fingertoppar.Vet du var man kan få tag i dom? Vad heter hennes blogg? kram ulla

Svar: Det var min mor som hade sådana o hon beställde dem genom Firma Rörlighet i Tällberg / 0247 50564
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :