vårväder

vi fick en helt fantastisk dag idag
 
 
att dricka sitt kaffe o äta Lingongrova med herrgårdsost
o ha detta panorama framför sig ..är oslagbart
 
 
dessvärre lever den stackars skabbräven fortfarande
för honom mötte vi på vår sparkrunda på förmiddagen
 
 
alldeles utanför vårt hus, låg den på vägen
grannen kom med geväret, men hann ändå inte på den
då den smart nog sprang in mellan sommarstugorna
Casper spårade o visade med all tydlighet
att han visste vart den gått
att ha den strykandes kring knuten
gör att det numera bara är ren o skär tur
om hundarna inte smittas av skiten den bär på
ikväll är det "såpbads-sanering" som står på schemat
sen får vi hoppas den stackars räven avlivas
så får vi behandla ytterligare en gång
o hoppas vi slipper eländet sedan
 
 
jag fortsätter min vegetariska resa
idag var det Linsbiff med Fetaostsallad till lunch

Gott o fräscht !!
 
till kvällen var det dock totalt förfall
för då kunde jag inte motstå stuvad potatis med Isterband
Rödbetor o Wasa Husman
 
 
jag har skottat halva gården idag
o hundarnas "kissrunda" på baksidan
o känner mig nöjd o glad med det
 
vi har åkt massor av spark i det vårlika vädret
idag, vovvarna o jag
det var till o med dagsmeja mitt på dagen
vilket gav vårkänslor
 
fast det gick fort över när man kom in
o såg sina stora randiga spräckliga regnsmutsiga fönster
o damråttorna som bor i varje hörn
 
nu har jag intentionen att ta tag i åtminstone
råttorna imorgon, men skulle solen skina även då
hoppar vi nog dem ännu en dag

tids nog blir det surväder
då kan jag baka, städa, stryka
o vad mer man gör inomhus i hemmet
 
o vet Ni jag avbeställde klipptiden igår
så håret har jag kvar
vi får se när jag får nästa "panikångestattack"
o ringer frissan o ber om akuttid
 
den dagen den sorgen
 
 
avslutar med en söt liten film
eftersom igenkänningsfaktorn är stor
har nämligen en sån där man
men
ändå min fina Stefan
 
 
  
frid Irene
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :