Varannandagslivet

som jag trodde mig sagt adjö till
en gång för alla
var på Klackvägen o hälsade på idag
om det var full fart igår
så var det total kortslutning idag
När jag vaknade o sade 
Godmorgon till kroppen
svarade den överhuvudtaget inte
utan den förblev sovande 


kände direkt
att det skulle bli en ofrivillig vilodag

det går inte att förklara maktlösheten
när man märker 
att idag har kroppen kopplat ner

Bara att hoppas att det är full fart under sulorna imorgon igen


Hundarna måste ut åtminstone en långrunda
det visste jag
så idag tackade jag högre makter 
för det perfekta sparkföret 

Väl hemma igen 
var all energi slut
inte ens min hjälpsamma envishet kunde förmå att hålla mig på benen
MS är en lurig jäkel
visade som idag 
med all tydlighet vem det är som bestämmer


Så idag har jag nött Tv-soffan 
vilket i och för sig är trevligt
men en dag räcker mer än väl

Lite såhär funkar det sådana här dagar
då även hjärnan o andra kognitiva funktioner tar ut en semesterdag


imorgon hoppas jag på idel solsken 
o att de besvärliga o irriterande  "myrkrypningarna" 
jag har i vänsterarmen 
sedan tre dagar tillbaka
också de försvunnit
tillsammans  med  "Varannandags-Irene" 


Frid Irene




Kommentarer :

#1: Anonym

Du räddade kvällsfriden på Stationsallen 2 när du fixade makens dator. STORT TACK!
Kram

Svar: Det gjorde jag så gärna .. Har ju vanan inne nu o bra "betalt" fick jag också.. Så då är vi alla nöjda !! Kram tillbaka
Irene Ek

skriven
#2: Lena

Ja du det är så här våra dagar blir ibland.Men det ser väldigt mysigt ut med två så sköna hundar i sängen.
Man får vara glad att vi inte har några små barn som måste
tas hand om såna dagar.Men du är suverän som går ut med
hundarna .Bra att det var sparkföre.Hoppas du mår bättre imorgon.Här är all snö borta o det ösregnar men isigt o halt
på småvägar. Kramar Lena

Svar: Ibland är livet gott mot en, sparkföret tex. utan det denna vecka hade inte vovvarna fått så långa promenader denna vecka..vi har ff 2-3dm snö men vi får se hur det klarar regnet o stormen ute idag 😳 o du jag mår lite bättre om än jag har lite otrevliga MS-hugs i mellangärdet, men är på benen iaf. o det är jag ödmjuk o tacksam inför // kram
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :