utekvällar.. straffar sig

igår åts det gott på Herrgården
i glada vänners sällskap
jag bara älskar att äta ute
bli serverad o slippa allt pyssel i mitt eget kök
så jag njuter i fulla drag varje gång jag bjuds på mat
 
 
det var tur vi hade ca. 10 minuters kall, frisk vinterpromenad hem
den tog bort den lilla "karusellen"
som flyttade in i mitt huvud
när det var dags att gå hem
vin kan ju ha den inverkan
även om det serveras i små flaskor
 
men trevligt var det
o jag gör mer än gärna om det
men idag (tisdag) är det nästan stiltje på Klackvägen elva
dock har vi skruvat ihop vår nya TV-bänk
snyggt o bra blev det, blev så nöjd så
 
 

vet inte om det är utelivet i dagarna två
som ställt till det för mig idag
men har sådana kramper i nedre delen av ryggen
att så fort jag rör på mig vill jag bara gråta
vilket ändå inte skulle hjälpa ett pillevitten
 
 
däremot hände nåt riktigt skoj idag
jag är ju just nu inne i en "hatar mitt hår" period
o har beställt tid för klippning i nästa vecka
då jag tror att jag skulle känna mig mer nöjd då
 
men då, då plötsligt händer det
 
håret har blivit så långt att det börjar gå att sätta upp
så nu tittade den där ambivalenta Irene fram
o jag vet varken ut eller in
jag som älskade mitt långa hår
o har ångrat mig varenda dag sedan jag klippte mig
för snart två år sedan, det är ju ett evighetsjobb
att spara ut det till midjelängd igen =(
 
 
har ju några dagar på mig ännu att grubbla
innan jag måste bestämma mig
tänk att man alltid skall ha nåt som skaver o gnor
är det inte fysiska problem så är det stora världsproblem
som om jag skall klippa mig eller ej
 
 
 
frid Irene
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lena

Du är fin i vilket som tycker jag,men kommer ihåg dina gamla bilder från bloggen o där hade du nog långt o upsatt.Du var snygg i det.Jag är likadan, har inte varit hos frissan på väldigt länge.När jag är hemma har jag det uppsatt. Så skönt.men skulle behöva ha i lite färg för att dölja de gråa stråna!!
Ibland gör man stora problem av de små men jag vet hur man blir när man ångrar sig med håret.Det känns viktigt , man trivs inte med sig själv heller.Man måste nog få ha lite små problem ibland de större.Hoppas du kommer fram till ett beslut.Selfie bilden var fin på dig.Kramar Lena

Svar: javisst förstorar man "problemen" ibland, vilket är skönt då har man liksom nåt att lägga tankarna på o glömma allt annat som man alltid bär med sig. Gubben min tyckte jag skulle spara håret så då får det bli så. Det är ju han som ser mig mest. Bestämde mig för att skaffa nya glasögon istället, nån lite förnyelse vill jag allt få till =) kram
Irene Ek

skriven
#2: Lena

Det blir nog bra, nya glasögon är alltid lika kul.Bra att mannen säger vad han tycker.Det är ju våra närmaste som ser oss mest.
Det var snyggt när du satt upp håret på den bilden bakifrån.Skönt med uppsatt hår det finns ju lite variationer man kan göra när det blir lite längre.
Hoppas tröttheten är bättre idag.
Kram

Svar: Tröttheten är det bra med men har fasligt ont i ryggslutet på höger sida .. Det krampar så fort jag rör på mig minsta lilla .. Så vilodag även idag 👿
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :