tillbaka till ruta ett

förbannade skitsjukdom !!
 
 
känner direkt när jag vaknar
att idag är ingen bra dag
när kroppen skakar efter den lilla ansträngningen
av att resa sig o kliva upp ur sängen
 
vet inte riktigt vad som är på G
för såhär fram o tillbaka brukar det inte vara
nu skall jag visserligen träffa min doktor nästa vecka
vad nu han kan göra åt mina bekymmer..
 
nu tänker jag ändå försöka ge mig på den här dagen
jag har bestämt med väninnan att vi skall ta ut hundarna
på en för dem så välbehövlig skogspromenad på eftermiddagen

o när Volvon kommer hem från "jobbet"
är det tänkt att jag skall åka o veckohandla
nåt jag alltid brukar göra själv
eftersom jag tycker det är lite terapi
att komma ut lite o botanisera bland varuhyllorna
 
idag blir det nog med sällskap
o då går det fort o rationellt
det funkar det också,men är inte lika terapeutiskt
 
 
nu till nåt annat
jag matar ju mina fåglar från sep-maj
o har alltid haft "huset" full av Domherrar
men den här vintern har jag inte sett till en enda av dem
vilket oroar mig, funderar så vart dom är
"vilket I-landsproblem " men det dök upp nu
eftersom det är dags att räkna småfåglarna 24-27 januari
just nu är det bara Talgoxe, Nötväcka, Hackspett
o nån enstaka Blåmes som gör mig den äran

jaja, de äter väl någon annanstans får jag hoppas
kanske är inte årets fröblandning den mest lockande för dem
det är ju väldigt olika kvalitet på det trots inköp på Granngården
 
 
o sen till nästa fundering
vi har ju både varg o lodjur till grannar numera
o det har ju fått till följd av att Rådjuren decimerats till "noll"
från att ha haft ända upp till 15-17 st utanför huset varje dag
har jag knappt ens sett spår efter dem här på Klacken efter jul
o så nu på morgonen går tre fina stora djur
förbi ute på åkern, så varm o glad jag blev i maggropen
o om jag nu har några behjälpliga skyddsänglar
så ber jag dem vaka över dessa djur också
så de överlever vintern, den myckna snön o hungriga predatorer
 
ni ser att oavsett om man bor i storstan
eller som jag i "vildmarken"
så har man funderinger, koll på o bekymmer
om än av olika art
 
så lika ändå så otroligt olika
det som är livskvalitet för dig
är kanske rena kaoset för mig
jag behöver lugnet o ron
nån annnan får lappsjuka o längtar till gyttret o myllret
 
jag älskar stjärnhimlen o månljuset
du kanske måste ha gatubelysning o neonsken
o inget av detta är rätt eller fel utan bara olika liv
 
men tror att när vi kommer till slutstaionen är vi alla lika
 
för hur vi än levt livet, har tron eller är ateist
ber vi nog alla om att få det gott på "andra sidan"
 
 
frid Irene
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :