Restaurang Akropolis, Hedemora

 
igår var jag bjuden på Akropolis
eller "greken" i Hedemora
som det kallas i folkmun
det var min väninna Eva P som kommit på
den brillianta iden att ta lite ledigt hemifrån
o gå ut o äta gott
 
 
o gott var det
mycket mat var det
gott "tilltugg" var det
 
 
o mätta blev vi
vi fick tom paltkoma båda två
det var Bifteki, Souvlaki, Kyckling o två sorters lammkött
sallad, klyftstekta potatisar, nybakat bröd o tre goda såser
o som pricken över I:et en mustig flaska rött vin
samt naturligtvis, varannan vatten !
 
min goa väninna vill inte gärna va med på bild
så jag försökte mig på att smygta
en o annan bild
vilket resulterade i katastrof
 
 
men vid tredje försöket blev det iaf en bild =)
så insåg när jag kom hem att nån bra "spion-fotograf"
det lär jag aldrig bli
skall nog hålla mig till att ta naturbilder jag
 
 
det var en mycket trevlig kväll
o jag somnade mätt som en stoppad sprickfärdig korv
 
 
o tänk idag är det på´t igen
vi, Stefan o jag skall på Herrgården ikväll
äta o dricka gott som avslutning på denna jul o nyårshelg
 
 
så idag har jag laddat upp
med att gå en vända på isen
som sjöng så otroligt att lille Junior så småningom
valde att hoppa upp på land o gå på skogsstigen
 
 
medan Casper o jag halkade fram
på den svarta spektakulära isen
som just nu råder på Grycken
 
 
 
 
 
 
 
 
idag önskade jag verkligen jag kunnat åka skridskor
det var absolut spegelblank svartis
o de som var ute o åkte såg ut att njuta så
 
men man kan inte få allt
så jag nöjer mig med att promenera i maklig takt
njuta av omgivningarna o tanka massor av ljusenergi
 
 
Frid Irene
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lena

Vilken middag, såg verkligen gott ut.Trevligt att komma ut o äta. Jag som har sån respekt för is skulle nog inte våga ge mig ut på din sjö.Kul att du är piggare o orkar med så mycket.Ha en trevlig kväll med mannen.!
Kram o god forts på 2015.

Svar: Vi hade en supertrevlig kväll på Herrgården åt gott, drack lite för mycket vin, men det gick jag bort på vägen hem i fullmånens sken. Ibland är livet snällt emot en o då gäller det att passa på ! Kram Irene
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :