nervsmärta !!!

nervsmärta de lux
tror jag blir skvatt galen
 
Godmorgon förresten,
ny vecka nya utmaningar
dock vet jag inte om jag gillar min
då den är på gränsen till vad man står ut med

väntar på att "smärtmedicinen" skall kicka in
så att hundarna får sin morgonrunda
o jag min så välbehövliga dos av frisk luft
o vackra vyer
 
haft ett djävulskt dygn
bara hoppas nu att det ger sig
min tillit har jag ju kvar
den får ge mig stöd o stöttning idag
 
har tom ont kring hjärtat vilket oroar mest
i smärtdimman jag går omkring i
 
men vet vid det här laget
att vore det en infarkt
hade jag inte varit hemma fortfarande
eftersom hjärt-smärtan började redan på lördagskvällen
o Helvetes-nervsmärtan kom inatt
 
att få skriva av sig lite
o gnälla utan att göra nån orolig
hjälper konstigt nog
för jag är ju inte annat än "krasslig"
o vill ju så gärna att min omgivning
inte skall behöva lida för det
 
det hjälper även att låtsas må bra
o tänka på annat
man kan faktiskt lura hjärnan en liten stund
tills den kommer på vad man håller på med
o pockar på uppmärksamheten igen
genom att skicka smärtsignaler genom kroppen
 
idag var det tänkt att jag skulle börja planera lite
för en liten ombyggnad av tvättstugan
till en lite mer fungerande modell för mig
men vet inte om det är nån riktigt bra ide
i Tramadol-dimman
för om det är nåt jag blir blurrig o fladdrig av
är det just sån medicin
så känner jag mig rätt kommer jag att sova bort
den här måndagen, kanske lika bra det
så jag kan lägga den på hyllan
o glömma den sedan
 
nu börjar det bli uthärdligt
så det är hög tid att klä sig
sätta på mig ett ansikte
ta mina glada vovvar ut på en härligt is-promenad
o försöka hitta njutningen i livet igen
 
för hur ont det än gör
så finns ju livsviljan, nyfikenheten o glädjen kvar
även om den just nu är lite kamoufflerad
bakom ett filter av smärta o opioider
 
kram på Er alla som orkade läsa till slutet
o jag vill att Ni skall veta
att det det gjorde gott att Ni "lyssnade" på gnället
 
som motvikt till allt "trök"
bjussar jag på denna glädjekälla idag
en Jack Russell ställer alltid upp för dig
kolla bara på det här !!
 

 
 
Frid Irene
 
 
 

Kommentarer :

#1: Jaana

❤️ skriv skriv skriv,,, det är verkligen medicin. Att få lasta av sig !
Man lastar inte sina vänner, för om nån tycker det,,, då är det inte en VÄN!
Men det är när man mår dåligt som dom riktiga vännerna träder fram, kanske inte alls den man tror ska göra det.
Det har jag fått upptäcka.
Jag gör som du också, tar på mig masken , dax att gå ut med hund.
Men en vän,,,, ser igenom masken!
Och finns där för dig när du behöver, sällskap, en lyssnare, en som är med dig i din oro och smärta.
Jag är med dig , fast på avstånd.
Till sommaren dyker jag kanske upp på riktigt,, till din loppis ☺️
Kram och massor med tankar till dig idag.
Jaana

Svar: Jaa .. Hoppas vi ses .. Det vore roligt ! o visst är det så att de bästa vännerna visar sig när man behöver dem dom mest !! Det har jag sett exempel på idag.. Har därför en bukett vackra tulpaner står på bordet att glädjas över .. Kram tillbaka Jaana !!
Irene Ek

skriven
#2: Lena

Så tråkigt att du ska behöva ha sån hemsk värk.Lider med dig!
Var aldrig inne o läste igår så idag tisdag hoppas jag att du har fått lite lindring i din värk. Nervsmärtor är verkligen hemskt.
Inget man visste något om innan MS .Håller med om att det är bra att skriva av sig när det är som värst.Bra att du kan dela med dig av både med o motgång.Det tackar vi som följer din blogg för. Kramar Lena

Svar: har sovit gott inatt (tack vare medicin) vilket gör att jag klarar smärtan mycket bättre, för tröttheten o sömnbristen kan sänka även den friska människa. Idag har humorn kommit tillbaka, o även känslan av att jag VILL göra nåt inte att jag MÅSTE..vilket är en stor skillnad. Har haft en toppendag hittills o nu bakar jag fröbröd, inspirerad av söta grannfamiljen som bjöd på lunch idag. De äter riktigt sunt o hälsosamt för tillfället eftersom det vankas bröllop där i April o de vill vara fit o snygga då =) // Kram
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :