långt eller kort, det är frågan

ibland njuter jag av vilodagarna
men idag var det bara långtråkigt
det blev ett ljuvligt väder ute
 
trots att det började i moll
eller rättare sagt dimma
 
 
men vad hjälper det när jag har min "varannandag"

har mest tittat på Vinterstudion
surfat, vilat o bara känt mig allmänt onyttig
 

fast lite skoj har väl hänt
väninnan kom hit en sväng med en almanacka jag önskat mig
o en jättefin ljusmanschett, som jag bara älskar
 
lite nytta har jag väl också gjort
har fått för mig att vi skall börja äta mer vegetariskt
så sagt o gjort, linsbiffar fick det bli idag
 
 
det smakade riktigt gott
o psykologiskt smakade det ännu bättre
så nu har vi infört två veggo-dagar i veckan
sen får vi se vart det slutar
 
 
Grön-linsbiff med Ajvar Relish-smak, Cole slaw o god hemgjord potatismos
det är grejer det
 
 
till eftermiddagsfikat blev det fruktsallad med vaniljvisp
vill ju fortsätta på den lite nyttigare trenden vi startat
 
nu återstår att hitta nåt grönt o sunt till kvällsmaten
det är riktigt trixit det där
när kylskåpet mest består av korv, köttfärs o hamburgare
vi kanske får ta till en nödlösning
som Hamburgerbröd med endast senap, ketchup o dressing
äsch det skall nog lösa sig
 
 
imorgon måste jag bestämma mig om håret åker
alltså om frissan skall besökas på tisdag
det kan tyckas vara ett trivialt problem
men för mig ställer det nästan till med sömnlöshet

för just nu är jag i det där omöjliga stadiet
det är aningens för kort för att sätta upp
o för långt o styrigt att styla snyggt
 
vet ju att till sommaren har det ordnat till sig
men dit känns det som Eoner just nu
 
beslut måste fattas o det senast imorgon förmiddag
 
jaja den som lever får se
 

fridens Irene
 
 
 

Kommentera inlägget här :