Grycken Stjärnsund, isvägen mot Undvika 2015-01-19

 
börjar dagens inlägg med en liten söt filmsnutt
från sparkturen igår på sjön Grycken Stjärnsund
vi tog isvägen till Undvika en tur på ca 3 km tur o retur
 
 
för glada hundar ger en glad matte
så är det bara, oavesett smärta eller andra hinder
 
 
Förresten Godmorgon eller nåt,
sitter o njuter av en kopp nybryggt kaffe
sovit runt 10 timmar tack vare maxdos av Diklofenak
Stort tack för det !!

o fast jag inte sagt ett enda ord idag
har jag fått en irriterande lögn-blåsa på tungan
så kanske lika bra jag är tyst idag
så det inte blir fler
 
 
gårdagen var ju inte min bästa
om man ser till det fysiska
men trevlig blev den ändå
fick oväntat fikabesök på förmiddagen
o en stor varm kram av väninnan
som kom med en bukett tulpaner på eftermiddagen
så i det stora hela blev det en bra dag
då jag även tog mig samman o gjorde hundarna glada
 
 
om det var gråväder igår
är det ännu gråare idag o snön faller vit o fin
men har ändå lovat vovvarna samma runda även idag
inväntar bara sällskapet från flocken på Stationsallen
dock jobbar deras matte till kl ett, så vi väntar snällt
för som alla vet är det roligare om man är fler
 
(lånad bild från http://evaochtildas.blogg.se/)
 
eftersom jag inte är helt kurant
tänkte jag ta mig an huset idag
 
 
blommorna skriker efter omvårdnad
dock inte min julstjärnor
som ff är så fina så jag inte har hjärta att "ta livet av dem"
 
 
tvätten skall vikas strykas o plockas undan
matdosor för resten av veckan skall lagas till
golven behöver översyn
så trots att jag är "hemmafru"
är det inget glamouröst liv jag lever
med Svensk Damtidning o Praliner i TV-soffan
 
men jag trivs, har det gott o är så oerhört tacksam
trots lite krämpor o stigande ålder
just det där med ålder är nog det jag är mest tacksam över
för runt omkring mig i bekantskapskretsen
är det fler o fler som lämnar jordelivet
så varje dag, timme, minut o sekund
jag får vara med njuter jag av
 
för tänk så många som inte får den chansen
 
visst kan man ibland få åldernoja
när man ser sin nakna trötta knubbiga kropp
i spotlighternas sken i badrummet
 
men vänder man på det
o liksom tittar med andra ögon
 
så kan man se en kvinna
som fött tre helt fantastiska barn,
levt ett tämligen gott o bekymmersfritt liv
har en man som hon älskar högt, varmt o innerligt
o som trots sjukdom ändå har en okuvlig livsvilja,
envist stretar framåt trots övervikten, kroppsförfallet
o den protesterande kroppen
 
det är med dom ögonen jag väljer att titta på mig själv
 
gör så ni också
välj att se er med okritiska ögon
bjud in glädjen o förnöjsamheten i ditt liv
o glöm inte Tacka !!
för varje morgon du vaknar i jordelivet
 
frid Irene
 

Kommentarer :

#1: Lena

Fantastiskt ,du reser dig fort efter en sån dag som igår. Men vem slår en envis MS kärring!!! Jag säger så om mig själv ganska ofta. Fin film från promenaden med hundarna.
Har letat efter ditt Zoega kaffe men här finns det inte kvar.Tyckte det lät gott.Är det någon annan sort av Zoega du kan rekom.? Köper aldrig det.
Typiskt att blommorna är så fina när man hellst vill slänga ut dem.
Kram

Svar: Ja vi MS:are är lite som dom där dockorna med tyngd i botten, hur man än puttar omkull dem reser de sig alltid igen .. o får jag bara sova klarar jag det mesta. Sömnen är A o O för mig. Fast om jag skall vara ärlig är det inte bara envishet denna gång, utan har hjälp av massor av "stärkande medicin" ibland måste man ge sig o ta till den hjälpen nervsmärtan är en sån gång 😳 köp Zoegas Mezzo den är mildast o i mitt tycke riktigt god. Kram
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :