Go-fika i dagarna två

tänk så lyckat det blev med gårdagens inköp
hittade äntligen ett par varma sköna Thermobyxor
så dessa köpte jag glad i hågen
nu får det bli hur mycket snö o kallt det vill
 
o snö det får vi just nu i mängder
det kommer så mycket
så det nog blir svårt att promenera vovvarna till kvällen
för nån plog lär inte bli synlig hos oss
innan snöovädret är över imorgon eftermiddag
vi är uppe i över decimetern redan
 
ni kommer att få före o efter ovädret-bilder imorgon på bloggen
då jag var förutseende o fotade precis när snövädret drog in
över vackra Stjärnsund idag
 
vi for ju till Avesta väninnan o jag igår
jag följde med som sällskap
då det egentligen var hon som skulle handla
o det bästa tänkbara fyndet gjorde jag
Thermobyxor till det facila priset av 149 kr... !!
 
när man åker ut på shoppingtur
ingår ju alltid en fikapaus
så också igår
 
kaffe med munk blev det på Plushusets café
o att äta utan att slicka sig om munnen är otänkbart
 
 
idag lördag fyller Stefan år
till lunch fick han gudagod Kycklinggratäng
till eftermiddagsfikat bjöd jag på svärmor Elins paradtårta
den som hon alltid bakade
Pinnichio-tårta o den smakade även den himmelskt
jag gillar faktiskt den allra bäst med skivad banan
för när jag bakar den till midsommaren
blir det ju alltid färska jordgubbar o grädde som fyllning,
men banan o grädde det är en klar favorit
 
 
min ischias eller vad det var som hälsade på
är nästan helt borta nu,
åtminstone gör det inte ondare än att jag orkar vara i farten
det är jag tacksam o ödmjuk inför
o genast blir dagen mycket ljusare o tankarna positivare
vilket också resulterar i att man mår så mycket bättre
 
så därför avslutar jag dagens inlägg
med dessa visdomsord
 
 
frid Irene
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lena

Vad trevligt att du kom ut på en liten shoppingtur.Här snöar det o stormar runt huset också.Tårtan ser jättegod ut, ska prova med banan nästa gång.Blir ju inte så sött.Hälsa mannen o gratulera från Småland på födelsedagen! Skönt att du är bättre igen.Trevlig helg. Kramar Lena

Svar: Jag är ingen tårtbagare men den där är så enkel o god så den blir det oftast. Dessutom är det favoriten i huset så där har jag lite tur 👍 //kram irene
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :